دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
طباطبایی

حوزه/ سردار فدا گفت: استفاده از تمام محلات و ظرفیت های مختلف در استان بر مبنای مسجدمحوری از اهداف این کنگره است و دو برنامه محوری در سطح ملی و بین المللی نیز برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان پیش از ظهر امروز در جمع اعضای کنگره شهدای استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه و اعضای ستاد کنگره شهدای استان، شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را زمینه ساز حفظ انسجام، وحدت ملی و یکپارچگی مردم در راستای دفاع از ارزش ها، نظام و انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: حادثه سخت، عظیم و خسارت بار بود و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند "ذخیره ای برای نظام و انقلاب بود" اما دست تقدیر الهی بر این قرار گرفت که در این شرایط، ما شهید رئیسی و همراهان رئیس جمهور را از دست بدهیم و در عین حال خدا را شکر می کنیم که رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا آرامش و طمأنینه را در کشور حکمفرما کردند.

وی افزود: در چنین شرایطی در کشور هیچ مشکل و ناآرامی رخ نداد، در صورتی که در هر کشور دیگری این اتفاق می افتاد ممکن بود اتفاقات مختلفی در پس آن رخ دهد و این از برکت جایگاه ولایت فقیه و مقام و منزلتی است که شهدا و خون شهدا در کشور ما دارند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به نقش آفرینی و مسئولیت دستگاه های مختلف استان در برگزاری دومین کنگره شهدای اصفهان، چشم انداز این کنگره را ایجاد مشارکت و حرکت مردمی در امر بزرگداشت شهدا عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از تمام محلات و ظرفیت های مختلف در استان بر مبنای مسجدمحوری از اهداف این کنگره است و دو برنامه محوری در سطح ملی و بین المللی نیز برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: دیدار با رهبر معظم انقلاب و ارائه گزارش و برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و اقدامات کنگره و برگزاری اجلاسیه در مرکز استان در روز ۲۵ آبان مصادف با روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از موضوعاتی است که در این کنگره پیگیری می شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان برنامه های کنگره شهدای اصفهان را حول چهار محور بیان کرد و افزود: این برنامه ها شامل ارائه آثار فاخر و ماندگار، انجام کمک های زیرساختی در سطح استان، ارائه خدمت رسانی و جمع آوری آثار، تدوین و تألیف کتب و برگزاری یادواره های مختلف است.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۸۸۰ یادواره و مراسم تجلیل از شهدا و مقام و منزلت خانواده معظم شهدا، جمع آوری ۹۰۰ هزار برگ آثار و مکتوبات شهدا، راه اندازی و بروزرسانی سایت کنگره تاکنون انجام شده است.

سردار فدا خاطرنشان کرد: در راستای خدمت رسانی سال گذشته نزدیک به هزار جهیزیه به نام شهدا به زوج های جوان تحویل داده شد و هم چنین بازسازی ۵۴ باب منزل خانواده های محروم و کم برخوردار، آبرسانی به مناطق روستایی نایین در قالب جهاد خدمت رسانی و آبرسانی به نام شهدا در استان انجام شده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: کمک به مناطق روستایی در قالب برنامه های ایجاد نشاط و شادابی، تهیه و اهدای یک هزار و ۲۰۰ سری بسته ورزشی در پایگاه های ورزشی روستایی، نامگذاری اماکن و سالن ها به نام شهدا، تهیه مستند، فیلمنامه، چاپ و انتشار کتاب، تولید کلیپ و بازی های رایانه ای و موبایلی برخی از اقدامات انجام شده در جهت اعتلای نام و یاد شهدا در استان بوده است.

وی افزود: برگزاری ۱۵ جشنواره، برنامه ریزی برای اعزام به راهیان نور و راهیان پیشرفت و تبیین دستاوردهای نظام، برپایی موکب شهدا و برگزاری یادمان شهدای گمنام در قالب کنگره انجام خواهد شد.

گفتنی است، استان اصفهان دارای ۲۴ هزار شهید بوده و بالاترین تعداد شهدای طلبه و روحانی را در سطح کشور با تعداد ۶۰۰ شهید دارا است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha