پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
11

حوزه/ سرپرست دانشگاه گیلان بر لزوم معرفی نمادهای فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان دانشگاهی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، دکتر محمد دوستار طی سخنانی در نشست از دانشگاه تا دانشگاه به ارایه روایتی از اردوی راهیان نور دانشگاهیان گیلان در اسفندماه سال گذشته پرداخت و گفت: برنامه اردوی راهیان نور یکی از بهترین و مؤثرترین برنامه ها در راستای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ماست.

وی افزود: با توجه به این که تداوم اثر ایثار و شهادت برای نسلی که دوران دفاع مقدس را ندیده به آسانی میسر نیست، لذا از این حیث راهیان نور یکی از اقدامات مؤثر برای انتقال و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می رود.

سرپرست دانشگاه گیلان همچنین گفت: بیان ذهنی در مورد مسائل جنگ دلچسب و اثربخش نیست یکی از اثرات مهم دفاع مقدس توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و تأکید بر استقلال طلبی و حق خواهی ملت ایران بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم انتقال فرهنگ جهاد و شهادت خاطرنشان کرد: در همه جوامع برای ثبت و تقویت یک فرهنگ، نیاز به عامل و نمادی برای آن فرهنگ است؛ نمادی که بیش از ظاهر خودش، معنا منتقل می‌کند. همانگونه که پرچم نماد یک کشور است، مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیز سرشار از نماد فرهنگ جهاد و ایثار است.

دوستار همچنین بیان داشت: راهیان نور که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در کشور ساری و جاری است، نمادی برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت است. این نماد که در جبهه‌ها وجود داشت، باید در بین جوانان گسترش یابد و بازتاب آن در گفتمان زندگی مردم مشاهده گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت ها و برنامه ریزی مطلوب، انگیزه برای حضور دانشگاهیان در برنامه راهیان نور افزایش پیدا کند و به این وسیله شاهد اثرگذاری و ترویج بیشتر فرهنگ ایثار در بین جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha