جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تصاویر/ مراسم شب ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: شهدای قیام پانزده خرداد جزو مظلوم‌ترین شهدا و از مصادیق "السَّابِقُونَ الأَوَّلُون" هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، در ویژه برنامه بزرگداشت شب ۱۵ خرداد که با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت:شهدای قیام تاریخی ۱۵ خرداد افرادی بودند که به حمایت امام زمان(عج) و نائب برحقش امام خمینی(ره) به میدان آمدند و در این راه به شهادت رسیدند، و از مظلوم‌تری شهدای عصر غیبت هستند.

وی با اشاره به آیه ۱۰۰ سوره توبه، "السَّابِقُونَ الأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الْأَنْصارِ..." بیان کرد: این شهدا، شهیدان قبل از فتح هستند که در زمانی که هیچ نشانه‌ای از پیروزی وجود نداشت به میدان آمدند و جان خود را فدا کردند و تا امروز هم کمتر از آنها یاد می‌شود و نام و نشانی از آنها نمانده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: این شهدای مظلوم در قیام ۱۵خرداد با امام خمینی(ره) پیمان جان بستند و به این ترتیب دست امام و امت در دست هم قرار گرفت و همین امر سرآغاز تحولی بزرگ در منطقه و جهان بود.

وی ابراز کرد: نهضت امام خمینی(ره) در پانزده خرداد سال ۴۲ یک نهضت الهی، قرآنی، محمدی، علوی و فاطمی بود و از سال ۱۳۴۲ به بعد امام خمینی(ره) در حالی که در تبعید به سر می‌برد شروع به کادر سازی و تربیت نیروهای انقلاب کرد به همین جهت بود که این جمله تاریخی که "سربازان من در گهواره‌ها هستند" را فرمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری عنوان کرد: بعد از تبعید امام خمینی(ره) حدود پانزده سال زمان برای وقوع یک انقلاب بزرگ و تحول آفرین لازم بود و رهبر کبیر انقلاب در دوران تبعید مقدمات این کار بزرگ را انجام داد.

وی بیان کرد: بعد از انجام مقدمات انقلاب توسط امام راحل(ره) در سال ۵۷ آن اتفاق بزرگ و آن زلزله تاریخی جلوی چشم جهانیان اتفاق افتاد پرچمی به نام اسلام به دست بزرگ مرد تاریخ یعنی روح الله خمینی(ره) بلند شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: این انقلاب در قدم اول رژیم فاسد پهلوی را به زباله‌دان تاریخ انداخت و کار بزرگ‌تر انقلابیون نوشتن قانون اساسی و تشکیل حکومت مبتنی بر دین بود.

وی اضافه کرد: تشکیل حکومت اسلامی در واقع تحقق آرزوی انبیاء و اولیاء الهی بود و این انقلاب با مبارزه علیه مستکبران عالم زمینه‌ ساز ظهور حضرت حجت(عج) و تشکیل حکومت دینی جهانی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha