دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
نمایشگاه عکس

حوزه/ در آستانه سالگرد امام خمینی (ره)، نمایشگاه طراحی چهره شهدا با عنوان "فرزندان روح اله" در نگارخانه حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در آستانه سالگرد امام خمینی (ره)، نمایشگاه طراحی چهره شهدا امروز با عنوان "فرزندان روح اله" در نگارخانه حوزه هنری افتتاح شد.

این نمایشگاه که شامل آثار هنرمند فاطمه نیک چهر است، از امروز شنبه 12 خردادماه تا فردا یکشنبه 13 خردادماه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، که با حضور عبدالله شاهینی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ، عبدالرحیم افروغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،حسین بلوکی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده شهدا و هنرمندان در نگارخانه سوره حوزه هنری افتتاح شد، سخنرانان به نقش مهم هنر در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداختند.

عبدالله شاهینی رییس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در منشور هنر انقلاب، مبنی بر اینکه " شهدا هنرمندان واقعی هستند تاکید کرد: هنرمندان، زبان گویای انقلاب هستند و امروز شاهدیم که هنرمندان متعهد کشورمان با خلق آثاری فاخر، نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا می‌کنند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت پرداختن به سیره شهدا در آثار هنری، افزود: شهدا چراغ راه پویایی و بالندگی ملت ایران هستند و هنرمندان می‌توانند با به تصویر کشیدن رشادت‌ها و فداکاری‌های این عزیزان، نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنند.

عبدالرحیم افروغ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه ضمن تقدیر و تشکر از حوزه هنری با اشاره به اینکه در ایامی که همه ایرانیان و دلدادگان انقلاب اسلامی در سرتا سر عالم به واسطه شهادت یکی از خدام انقلاب شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیمی رئیسی همه اندوه بار هستند یادآور شد: شهیدان با رشادت و حماسه سازی بی نظیر در تاریخ باعث عزت ،آرامش و ارزش های انسانی شده اند.

افروغ خاطرنشان کرد: امروز دغدغه حاکمیت نه تنها مسائل داخلی بلکه مسائل مستضعفین عالم است و اگر یادو خاطره شهدا ارج گذاشته نمی شد امروز به این ثمرات ارزشمند نمی رسیدیم.

در ادامه دو تن از خانواده شهیدان محمود بازگشا و احمد جولایان به ذکر خاطره ای از خصوصیات فردی شهیدان پرداختند و از خانواده های شهدا تقدیر شد.

گفتنی است آثار خلق شده پس از نمایش عمومی به خانواده های شهدا اهدا خواهد شد.

گفتنی است در این نمایشگاه، بیش از 15 اثر در زمینه طراحی چهره شهدا به نمایش گذاشته شده است. این آثار با استفاده از تکنیک‌ سیاه قلم و رنگ و روغن خلق شده‌اند.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 13 و همچنین 17 الی 20 امروز شنبه 12 و فردا یکشنبه 13 خرداد به نگارخانه حوزه هنری واقع در خیابان رئیسعلی دلواری مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha