چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1163019
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کوهدشت

حوزه/ امام جمعه کوهدشت با بیان این که اگر جهاد و شهادت نبود اسلام پیروز نمی‌شد، گفت: امام خمینی(ره) خط جهاد و شهادت را زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت صبح امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت کوهدشت اظهار داشت: اگر جهاد و شهادت نبود اسلام پیروز نمی‌شد، جوانان ما با تمام وجودشان ایثار و جهاد کردند، ما مدیون و مرهون خون مقدس شهدا هستیم و امروز به برکت خون شهدا به این انقلاب عظیم رسیدیم.

وی بیان داشت: هر چه در مورد شهدا صحبت کنیم، کم گفته‌ایم، خط جهاد و شهادت اگر نبود، مسلمین دچار انحطاط می‌شدند، جهاد دریچه‌ای است که خداوند بر روی انسان‌ها گشوده است و یکی از درهای بهشت است.

امام‌ جمعه کوهدشت عنوان کرد: امام (ره) خط جهاد و شهادت را زنده نمود، تاریخ کهن و پرافتخار ایران اسلامی و این مرزوبوم سرشار از فداکاری شهدای عزیز و رزمندگان است، هرچه یاد و فرهنگ شهادت را ترویج کنیم کم است، باید نسل جدید بدانند که انقلاب چگونه پیروز شد.

حجت الاسلام طهماسبی گفت: باید با تولید محتواهای فاخر در زمینه جهاد تبیین و ارائه فرهنگ ناب جهاد و شهادت را به نسل‌های بعدی کوشا باشیم چرا که ما وارث شهدا و مجاهدانیم و نباید اجازه دهیم این خط و فرهنگ تضعیف شود.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های فرماندار کوهدشت و مسئولان شهرستان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان، گفت: مسئولان وظیفه دارند برای نسل جوان و نوجوان آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت را اجرا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha