پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
کد خبر: 1163272
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
مرادی فر

حوزه/ رئیس هیئت مدیره خیرین سلامت لرستان گفت: ۱۰۰ مرکز درمانی، درمانگاه‌ روستایی و اورژانس بین جاده‌ای به همت خیران در این استان ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، کاظم مرادی‌ فر، رئیس هیات مدیره انجمن خیرین سلامت لرستان امروز در نشست با خبرنگاران استان با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر عضو مجمع خیران سلامت کشور هستند، اظهار داشت : ۶۰ شعبه خیریه در استان‌ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های درمانی، بهداشتی و تأمین تجهیزات براساس نیازسنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی لرستان توسط مجمع خیرین سلامت استان ایجاد می‌شود، افزود: تاکنون خیرین سلامت ۱۸ و نیم میلیارد تومان برای زیرساخت‌های بیمارستانی و مددکاری به بیماران و بیماران صعب‌العلاج و بیماران دارای عارضه از بدو تولد هزینه کرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین سلامت لرستان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا کنون مجمع خیرین سلامت لرستان در حال فعالیت بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۰ مرکز درمانی، درمانگاه‌ روستایی و اورژانس بین جاده‌ای ایجاد کرده است.

مرادی فر گفت: در سه سال خیرین سلامت استان، براساس نیازسنجی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

رئیس هیئت مدیره خیرین سلامت لرستان با بیان اینکه در سیل ۹۸ این مجمع موفق‌ترین عملکرد را داشته و هفت میلیارد تومان هزینه کرده است، ادامه داد: در زمان سیل به هر خانواده ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض داشتیم که در این راستا ۱۵۰ خانواده از این کمک بهره مند شدند.

مرادی‌ فر درخصوص عمل جراحی بیماران شکاف لب و کام در استان لرستان، گفت: زیرساخت‌های این اقدام از دو ماه پیش فراهم شده و بیماران لب‌شکری، شکاف کام و دارای عارضه از بدو تولد شناسایی و به مدت سه روز تحت درمان رایگان قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه اعمال جراحی از روز جمعه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد برای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از افراد شناسایی‌ شده انجام می‌شود یادآور شد: بقیه به‌ صورت ماهانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در بیمارستان تخصصی ۱۵ خرداد تهران جراحی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha