جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
کد خبر: 1161481
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
نشست سلامت

حوزه/ به همت دبیر کانون هلال احمر مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) غرق آباد نشست سلامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت دبیر کانون هلال احمر مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) غرق آباد، نشست سلامت با حضور خانم علمی کارشناس تغذیه و سلامت درمانگاه این شهرستان و جمع طلاب و کادر این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم علمی، کارشناس سلامت شهرستان غرق آباد بیان کرد: یکی از رایج‌ترین بیمارها و مشکلاتی که می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، نارسایی‌های کلیوی، سکته مغزی و حمله‌های قلبی را فراهم کند، فشار خون بالا است

وی گفت: بر اساس آمار بدست آمده مشخص شده است که بیش از ۳۰ درصد افراد بزرگسال دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند. این درصد ابتلا به فشار خون بالا نشان می‌دهد که این بیماری تا چه اندازه به ما نزدیک است و باید در جوانی به فکر این بیماری بود تا در سنین بالا از خطر آن در امان بمانیم.

علمی خاطرنشان کرد: فشار خون در واقع فشاری است که جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌کند، گاهی ممکن است به دلایل مختلف فشار خون افزایش پیدا کرده و عوارضی ایجاد کند.

وی در ادامه برای درمان فشارخون بالا راهکارهایی را ارائه داد که از جمله آن ها این بود که باید رژیم غذایی متعادل شود،م صرف نمک را کاهش دهید، مدیریت استرس و اضطراب‌های روزانه، ورزش و ... .

بعداز جلسه، فشار خون و قند خون طلاب و کادر کنترل شد.

راهکارهای پیشگیری و کنترل فشار خون بالا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha