چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با بیان وظیفه خطیر طلاب، گفت: عالمان دین سنگربانان قلب‌های شیعیان در برابر شیاطین‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست اخلاقی با موضوع جایگاه عالمان دین با حضور خانم آشتیانی استاد مدارس علمیه خواهران شهر اراک در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) برگزار شد.

در این جلسه خانم آشتیانی با بیان وظیفه خطیر طلاب به این نکته اشاره کرد که عالمان دین سنگربانان قلب‌های شیعیان در برابر شیاطین‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امام صادق(علیه‌السلام) فرموده‌اند: «علماءُ شیعتنا مُرابطونَ بالثغر الذّی یلی ابلیس و عفاریته، یمنعونهم عن الخروج علی ضعفاء شیعتنا، و أن یتسلّط علیهم إبلیس و شیعته النواصب...؛ عالمانِ شیعیانِ ما پاسداران مرزهای همجوار ابلیس‌ و عفریت‌های اویند [و] آنان را از یورش بردن بر شیعیانِ ضعیفِ ما بازمی‌دارند، و نیز از اینکه ابلیس و یارانِ کینه‌توزش بر ایشان چیره شوند....».

آشتیانی تصریح کرد: جایگاه و نقش عالمان دینی بسیار رفیع و دقیق است و بر همه کسانی که استعداد و توانایی فراگیری علوم دینی را دارند، لازم است که در صورت نیازِ جامعه در این عرصه قدم بگذارند و در امر یاریِ دین همت گمارند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: باید توجه داشت که می‌توان تمام نیازهای جامعه را از طریق واردات و به خدمت گرفتن نیروهای خارجی و ... برآورده کرد؛ اما امر شناخت دین و استخراج احکام و قوانین اسلام و تعلیم و تبلیغ آن در سراسر جهان، تنها به کوشش دانش‌پژوهان و عالمان دین میسور می‌شود.

آشتیانی در پایان اضافه کرد: طلاب خواهر نیز باید برای تامین این امر تمام هم و غم خود را بگذارند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند تا در پیشگاه امام عصر(عج) شرمنده نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha