جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
24

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پیشکسوتان جهاد و مقاومت، حافظان مسیر نورانی شهدا و میراث داران آن عزیزان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، سردار حسین دهقان طی سخنانی در جلسه بررسی وضعیت مراحل ساخت موزه دفاع مقدس استان مازندران ابراز داشت: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ پرافتخار این ملت است و نباید گذاشت هیچگاه شعله و تابش جهاد و شهادت در حرکت ملت ما کم سو شود و پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید به عنوان میراث داران و حافظان این مسیر ایفای نقش کنند.

سردار علی شالیکار فرمانده قرارگاه منطقه غدیر در شمال کشور نیز گفت: این مجموعه بهترین مکان برای ماندگار شدن آثار شهداست و برای رفع مشکلات آن باید تلاش ویژه صورت گیرد.

سردار کمیل کهنسال، فرمانده دفاع مقدس و مقاومت نیز با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران یکی از بزرگترین مرکز تفریحی توریستی شمال کشور است به مشکلات متعدد بر سر راه این مجموعه اشاره کرد و گفت: این مرکز، یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی است که نیاز به بودجه و اعتبار ویژه دارد.

وی همچنین با بیان اینکه دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و شهدا با تاسی از این فرهنگ به شهادت رسیدند، افزود: یکی از مراکزی که می‌تواند میزبان راهیان باشد، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بوده که در ترویج سبک و سیره شهدا تأثیرگذار است.

گفتنی است این مرکز در ۶۰ هکتار در حال ساخت است که ۳۶ هکتار مساحت آبی است و ۲۴ هکتار عرصه خاکی در دو طرف رودخانه تجن قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha