سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
امام جمعه رودان

حوزه / حجت الاسلام بارانی گفت: شناخت حضرت امام(ره) از ضروریات دیروز، امروز و فردای جامعه ماست و صیانت از آن وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام بارانی امام جمعه رودان در اجتماع باشکوه نمازگزاران جمعه با تجلیل از حضور میلیونی مردم قدرشناس در تشییع شهدای خدمت، اظهار داشت: فقدان ناگهانی رییس جمهور حادثه سخت و بزرگی بود، اما همگان شاهد بودند که به علت ساخت قوی نظام اسلامی، بصیرت مردمی و قانون مترقی اساسی هیچ امری بر زمین نماند و با تدابیر حکیمانه رهبر عالیقدر انقلاب، کشور از این شرایط سخت و دشوار عبور کرد.

وی افزود: عظمت و برکت ولی فقیه در این مواقع سخت بیشتر فهم و درک می‌شود که با هدایت‌های ایشان و نصرت الهی قطعا کشور ایران به مأمن و جایگاه اصلی خود که ساخت ایران قوی و ایجاد تمدن تراز اسلامی است خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان رودان، با تسلیت ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، عنوان کرد: مکتب امام یک ذخیره بزرگ و سرمایه گران‌بها برای ملت ایران است که با در دست داشتن آن می‌توان از گردنه‌های سخت عبور و در برابر سنگین‌ترین توطئه‌ها ایستادگی کرد که در طول چهار دهه انقلاب نیز این ادعا اثبات شده و ملت ایران به برکت مکتب امام(ره) از توطئه‌های مختلف نظامی، امنیتی، اقتصادی، تبلیغاتی و سیاسی عبور کرده است.

حجت الاسلام بارانی، مکتب امام(ره) را یک راهنمای جامع نظری و عملی توصیف و ضمن تأکید بر فهم و حفظ این مکتب، ابراز کرد: متاسفانه برخی مدعی خط امام و پیروی از مکتب امام بوده و هستند، اما عکس این مرام و مکتب عمل می‌کنند و همواره به دنبال انحراف یا فراموشی این مکتب متعالی هستند، لذا شناخت حضرت امام(ره) از ضروریات دیروز، امروز و فردای جامعه ماست و صیانت از آن وظیفه همگانی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان، خاطرنشان کرد: احیا مبانی اسلامی در عصر جدید، ایجاد حکومت اسلامی، احیای روحیه خودباوری و عزت بخشی به جامعه اسلامی، از کارهای بزرگ امام راحل بود که همگی به برکت اخلاص و توکل ایشان به خدای متعال حاصل شد.

حجت الاسلام بارانی، با اشاره به آغاز مجلس جدید شورای اسلامی، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات نماینده سابق و آرزوی توفیق خدمت صادقانه برای نماینده جدید مردم شرق استان، با اشاره به جمله‌ای از امام راحل، گفت: اگر نمایندگان بر مدار وظایف قانونی خود حرکت کنند و بر عهد با مردم صادقانه بمانند قطعا کشور به سوی صلاح و سداد پیش خواهد رفت و اثر گذاری مجلس در پیشرفت کشور احساس خواهد شد.

وی پیام رهبر معظم انقلاب در روز آغاز به کار مجلس را منشور حرکتی مجلس جدید برای ساخت ایران قوی و خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: متاسفانه در روزهای ابتدایی مجلس صحنه‌ها و اتفاقاتی مشاهده شد که در شأن ملت و کشور نبود و امیدواریم تکرار نگردد و نمایندگان با اندیشه در مسئولیت بزرگ شان در پیشگاه الهی، اختلافات و دعوای رسانه‌ای را کنار گذاشته تا ان‌شاءالله مجلسی در تراز انقلاب و شأن مردم مشاهده کنیم.

حجت الاسلام بارانی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم رفح، خاطرنشان کرد: افکار عمومی دنیا با مشاهده این سطح جنایت و آدم کشی و سایه سکوت مجامع بین المللی در بهت و حیرت هستند، اما به فضل الهی این جنایات، رژیم صهیونیستی را به زوال نزدیک‌تر خواهد کرد کما اینکه نشانه‌های آن‌را در میدان نبرد و دیپلماسی شاهدیم که از یک طرف کشورهای مختلف، کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند و سران صهیونیست‌ها در دادگاه‌های دنیا محکوم می‌شوند و از طرف دیگر عملیات‌های کم نظیر مقاومت در جبالیا شوک بزرگ و شکست سنگین بر دشمن صهیونیستی وارد نمود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha