دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
نماز جمعه جم به روایت تصویر

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه صیانت از خط امام خمینی (ره) سیره مستمر امام خامنه‌ای بوده، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام این سال‌های پر فراز و نشیب، از نور نام، یاد، خط و راه امام صیانت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نماز جمعه ۱۱ خرداد ماه شهر جم به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی امام جمعه شهرستان جم و با حضور امت ولایی در مصلی حضرت امام صادق (ع) برگزار شد.

امام جمعه جم با اشاره به نامه مهم حضرت امام خامنه ای به دانشجویان آمریکا گفت: مقام عظمای ولایت در این نامه به حامیان فلسطین بیان داشته اند که شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید.

وی علل و عوامل شکل‌گیری جبهه بزرگ مقاومت و دلایل مبارزه آن با رژیم اشغالگر صهیونیستی را برگرفته از قرآن دانست و گفت: درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است که نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید.

حجت الاسلام محمدی با گرامیداشت یاد شهدای خدمت به مشترکات دو شهید بزرگ گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: زندگی مردان بزرگ صرفاً محدود به حیات مادی آن‌ها نیست و پس از شهادت نیز آثار آن پابرجا خواهد بود. نمونه مهم این امر را در شهادت شهید رجایی‌ها، بهشتی‌ها می‌توان دید همچنین در شهادت شهید سردار سلیمانی و شهید آیت الله رییسی.

امام جمعه جم در ادامه به بیان شاخصه های دولت چهاردهم پرداخت و افزود: تقویت توازن بین امنیت و ثبات، تلاش‌ افزایی برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی، ارتقاء سطح اخلاق سیاسی در کشور، عبور از دوقطبی‌های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت برای ایران قوی ضروریست.

خطیب جمعه جم با تسلیت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره و توصیه به مطالعه وصیتنامه سیاسی - الهی امام خمینی(ره) به همه مسلمانان و مستضعفان جهان تاکید کرد: از دغدغه‌ها و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب، آگاهی همگانی به‌خصوص جوانان از بینش، نگرش، روش و منش حضرت امام خمینی (ره) و شناخت شاخص‌های راه انقلاب از طریق مطالعه وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان است.

وی با بیان اینکه صیانت از خط امام خمینی (ره) سیره مستمر امام خامنه‌ای بوده، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام این سال‌های پر فراز و نشیب، از نور نام، یاد، خط و راه امام صیانت کردند. و اگر صیانت‌های معظم له نمی‌بود، آموزه‌های امام همه یا به فراموشی سپرده می‌شد و یا در مسیری انحرافی و التقاطی، تحریف و قلب ماهیت می‌یافت.

امام جمعه جم با اشاره بیانات امام خامنه ای مبنی بر به علل عمده دشمنی جبهه کفر و نفاق بیرونی و درونی علیه امام و خط امام عنوان داشت: اسلام و عینیّت آن با سیاست، مواضع و اندیشه‌های امام، صدور انقلاب، بیداری اسلامی و به‌وجود آمدن جبهه مقاومت در منطقه، تضعیف آمریکا و مستکبران از عمده دلایل این دشمنی هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و مبدا قیام امام خمینی ره بود.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد، چون از نظر معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا بود. دائما به برکت روحیه عاشورایی ملت ایران و عشق ملت بزرگوار ایران به حماسه کربلا و وجود نازنین حضرت سیدالشهداء علیه السلام، قابل تجدید و بازآفرینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha