چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام نواب

حوزه/ مسئولان عالی حج و زیارت با نمایندگان مراجع عظام تقلید در مدینه دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از معاونین و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و رئیس ستاد مدینه امروز با نمایندگان بیوت مراجع ظام تقلید در مدینه منوره، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارها نمایندگان مراجع عظام تقلید در خصوص سفر حج امسال و تمهیدات و تسهیلات اندیشیده شده برای کاروان های ایرانی، جهت حضور در سرزمین وحی نقطه نظرات و دیدگاه خود را بیان کرده و از تلاش دست اندرکاران امور فرهنگی و اجرایی برای فراهم کردن زمینه حضور زائران ایرانی در حج امسال تقدیر کردند.

نمایندگان مراجع با اشاره به نوع رفتار مأموران کشور میزبان با زائران و تغییراتی که نسبت به گذشته در این اماکن رخ داده است از مسئولان حوزه حج و زیارت خواستند مواردی را که به ارائه خدمات بهتر به زائران منجر می شود در دیدار با مسئولان کشور میزبان مطرح و یادآور شوند که زائران خانه خدا در این سرزمین مهمان هستند و همه باید تلاش کنند که زمینه انجام مناسک و زیارت از اماکن مذهبی تسهیل گردد.

مسئولان عالی حج و زیارت با نمایندگان مراجع عظام تقلید در مدینه دیدار کردند + عکس

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با نمایندگان بیوت مراجع برنامه‌های حج 1403 و برخی اتفاقات تاثیرگذار در حج امسال را تشریح کردند و از آنان خواستند تا در مراجعات خود ، زائران را نسبت به حساسیت‌های زمانی ومکانی ، توجیه کنند و آنان را به استفاده حداکثری از فرصت استثتایی حضور در مدینه منوره و مکه مکرمه ترغیب نمایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب دراین دیدارها ضمن تشکراز همکاری وهماهنگی دفاترنمایندگان بیوت مراجع تقلید ، اظهار داشت: این برای خدمتگزاران ضیوف الرحمان افتخار بزرگی است که در شهر پیامبر بتوانند به زائران حرم نبوی و ائمه معصوم بقیع خدمت کنند.

سرپرست حجاج ایرانی لزوم هماهنگی و تعامل میان دفاتر بعثه مراجع عظام تقلید برای زمانبندی و برنامه ریزی بهتر جهت حضور در مدینه منوره و مکه مکرمه را یادآور شد و گفت: مجموعه حج و زیارت آمادگی دارد زمینه ارائه خدمات بهتر را به این مجموعه فراهم آورد تا آنان بدون دغدغه بتوانند با زائران در ارتباط بوده و خدمات خود را ارائه دهند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین در پاسخ به سوال چند تن از نمایندگان دفاتر مراجع در خصوص امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درعربستان ، به حضور حدود 60 هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی در هشتم تیر روز برگزاری انتخابات در کشورمان اشاره کرد و گفت: از هم اکنون تماس ها و پیگیری ها از طریق نمایندگی های سیاسی کشورمان در عربستان با مسئولان و جهات ذی ربط برای هماهنگی دراین خصوص برقرار شده است و ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد که مجموعه حج و زیارت امیدوار است با تعامل و موافقت کشور میزبان زمینه حضور زائران ایرانی در هتل های محل استقرارشان در مدینه و مکه فراهم شود و زائران نیز در بازدیدهایی که انجام شده این در خواست را مطرح کرده اند.

مسئولان عالی حج و زیارت با نمایندگان مراجع عظام تقلید در مدینه دیدار کردند + عکس

وی در ادامه روند انتقال زائران ایرانی از فرودگاه‌های مدینه و جده و اسکان در هتل‌ها را مناسب توصیف کرد و گفت: ورود زائران هرچند ازسال های گذشته روان تر است اما برخی مشکلات هم وجود دارد که انتظار می رود کشور میزبان نسبت به رفع آنها تدبیر نماید و زائران ایرانی با حجی آرام و خاطره ای خوش به کشور بازگردند.

در این دیدار، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه امسال تلاش شده است تا هتل های مناسب تری برای اسکان زائران اجاره شود در خصوص اقدامات و ابتکارات جدید این سازمان در حوزه های مختلف ازجمله استفاده از نیروهای جوان توضیحاتی داد و تصریح کرد که در این ارتباط استفاده از زائر خدمه، پزشکان و کادر درمان داوطلب و نیروهای بومی نیز مورد توجه بوده است.

وی همچنین درباره تسهیلات فراهم شده برای زائران در حوزه‌های حمل و نقل و ایام تشریق در عرفات، مشعرالحرام و منا توضیحاتی داد و مدت اقامات زائران در سرزمین وحی را بین 35 تا 42 روزعنوان کرد و گفت: برای ارائه خدمات به ضیوف الرحمان تدابیر لازم پیش بینی شده است.

گفتنی است سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت امروز با نمایندگان مراجع عظام تقلید، حضرات آیات عظام مکارم شیرازی؛ نوری همدانی؛ جوادی آملی؛ سیستانی؛ وحید خراسانی؛ سبحانی؛ شبیری زنجانی؛ سیدکاظم حائری و فیاض به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

یادآور می شود، دفاتر نمایندگی بیوت مراجع عظام تقلید در منطقه اسکان زائران ایرانی در نزدیکی حرم مطهر حضرت رسول اکرم (ص) مستقرشده اند و در دو نوبت صبح و عصر، آماده پاسخگویی به مسائل و سوالات شرعی زائران هستند.

مسئولان عالی حج و زیارت با نمایندگان مراجع عظام تقلید در مدینه دیدار کردند + عکس

مسئولان عالی حج و زیارت با نمایندگان مراجع عظام تقلید در مدینه دیدار کردند + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha