شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
ترکیه

حوزه/ ۱۴سال از حملۀ رژیم صهیونیستی به ناوگان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه، تحت عنوان ناوگان آزادی، که عازم باریکۀ غزه بود می‌گذرد. مردم ترکیه در یک راهیپمایی‌ برای گرامیداشت قربانیانِ کشتی ماوی مرمره و محکومیت جنایات رژیم صهونیستی در غزه گرد هم آمدند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، بنیاد بشردوستانۀ ترکیه برای گرامیداشت یاد قربانیان حملۀ رژیم صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره و در اعتراض به نسل‌کشی غزه راهپیمایی‌ای را در این کشور برگزار کرد.

صدها نفر در میدان بیاضیت استانبول با چفیه‌هایی که دور گردنشان انداخته بودند، پوسترهایی با مضمون «فلسطین را آزاد کنید»، پرچم‌های ترکیه و فلسطین و بنرهایی با عبارت «راه ادامه دارد تا فلسطین آزاد شود» تظاهرات کردند.

مردم در این راهپیمایی شعارهایی همچون «فلسطین را از رود تا دریا آزاد کنید»، «ماوی مرمره عزت ماست»، «نام مقاومت، ماوی مرمره است» و «اسرائیل قاتل است، آمریکا همدستش» سر دادند و همچنین بنرهایی، برای بزرگداشت جان‌باختگان حملۀ رژیم صهونسیتی به کشتی ماوی مرمره در سال ۲۰۱۰، در دست داشتند.

رئیس انجمن آزادی و همبستگی ماوی مرمره در سخنانی با شرکت‌کنندگان راهپیمایی گفت: ۱۴ سال از حمله به کشتی ماوی مرمره می گذرد و کودکان و جوانانی که بستگان خود را در این حمله از دست داده اند، دیگر بزرگ شده‌اند و اکنون در حال آماده شدن برای حرکت مجدد به سمت دریای مدیترانه جهت رفع محاصرۀ غزه هستند.

وی در مورد ناوگان جدیدی که عازم فلسطین می‌شود، گفت: چند ماه پیش کشتی‌های تازه‌ای برای ناوگان آزادی جدید در راستای امداد رسانی به مردم غزه خریدیم. در طول فرآیند خرید، با تلاش‌های کارشکنانه مواجه شدیم. اسرائیل به‌خصوص سعی کرد این کشتی‌ها را در بنادر خود توقیف کردند؛ آن‌ها با ایجاد کردن موانع فنی و همچنین موانعی در روند کار، جلوی کشتی‌های ما را در بندر توزلا گرفتند و پرچم‌هایشان را پایین کشیدند.

او همچنین گفت که انتظار دارد کشورها برای پایان دادن حملات در فلسطین اقدام کنند و اگر کشورها قادر نباشند کاری کنند، آن‌ها خود آماده هستند تا از سراسر جهان به‌عنوان غیرنظامی در سفری دریایی عازم آنجا شوند.

فرانک رومانو، فعال فرانسوی، نیز تمایل خود را برای سفر دریایی مجدد برای گرامیداشت کشتی ماوی مرمره و تداوم آرمان فلسطینیان ابراز کرد.

محمد جیحات چلیک، عضو هیئت مدیرۀ این بنیاد بشردوستانه ضمن گرامیداشت حملۀ ماوی مرمره، اظهار داشت: ده نفر از ما شهید شدند. اسرائیل در آن برهه فکر کرد اگر آن‌ها چنین کاری کنند، مسلمانان وحشت می‌کنند، ساکت می‌نشینند و دیگر جرئت چنین افدامی ندارند. اما واقعیت آنگونه که آن‌ها انتظار داشتند نبود. ۱۴ سال است که ما شهدای خود، آرمان فلسطین، غزه و مبارزات خود را فراموش نکرده ایم. ماوی مرمره یک بیداری، رستاخیز و مقاومت بود. ماوی مرمره نسلی را پرورش داد که اکنون ما به کار کردن با آن نسل ادامه می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Bro IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    0 0
    رژیم منحوس صهیونیستی