پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
image.png

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) با حضور اساتید، مسئولان و کارکنان دانشگاه مجازی المصطفی (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (قدس سره) که در دانشگاه مجازی المصطفی (ص) برگزار شد با اشاره به سنت الهی و حتمی مرگ و فراگیر بودن آن، بیان کرد: تلخی مرگ و غم از دست دادن دیگران برای انسانها یکسان نیست و برخی مرگ ها عالمی را می گریاند، آن گونه که شهادت امام حسین علیه السلام چنین تاثیری داشت، و امام رضا علیه السلام درباره شهادت ایشان می فرمایند: إِنَّ یَوْمَ الْحُسَیْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَّ عَزِیزَنَا بِأَرْضِ کَرْبٍ وَ بَلَاءٍ ، أَوْرَثَتْنَا الْکَرْبَ وَ الْبَلَاءَ إِلَی یَوْمِ الِانْقِضَاءِ.

وی ادامه داد: رحلت امام عظیم الشان سخت و جبران ناپذیر بود، زیرا ایشان تاثیرات و تحولات شگرفی در دنیا به وجود آورد و میلیونها انسان، مسلمان و شیعه شدنشان به خاطر قیام و ایمان امام بود.

پژوهشگر حوزوی در ادامه به تبیین وظیفه مردم پرداخت و گفت: همه ما و امت اسلام در قبال رحلت شخصیتی مانند امام راحل سه وظیفه و رسالت مهم داریم: نخست، رسالت عاطفی و احساسی که با گریستن و برپایی مجالس عزاداری به این رسالت و وظیفه عمل کرده و می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی در ادامه گفت: رسالت دوم‌ رسالت معرفتی و شناختی است. باید امام را درست و کامل بشناسیم و به دیگران نیز بشناسانیم. شهید صدر تعبیر عجیبی درباره امام دارند، ایشان می گویند: «ذوبوا فی الأمام الخمینی کما ذاب هو فی الاسلام».

وی تصریح کرد: هیچ کس به اندازه مقام معظم رهبری امام را به مردم نشناسانده است، تا جایی که یک سخنرانی ایشان درباره حضرت امام مثل یک دائره المعارف است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی گفت: رسالت سوم رسالت عملی و رفتاری است که باید زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی و ... خودمان را به سیره امام نزدیک کنیم؛ ما خیلی با امام فاصله داریم.

وی در پایان به شهادت شهید رئیسی و تاثیری که در جامعه و مردم گذاشت اشاره و افزود: حضرت امیر المومنین علی علیه السلام می فرمایند: «خالطوا النّاس مخالطة إن مّتّم معها بکوا علیکم» و شهید رئیسی این چنین بود.

هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب امام(ره) را به مردم نشناسانده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha