چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ مراسم شب ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: در عصر غیبت علما و فقهای شیعه مانند ستاره‌هایی بودند که یکی پس از دیگری آمدند و آسمان تاریک عصر غیبت را نورافشانی کردند. ولی نور آنها ستاره وَش بود تا اینکه تاریخ وارد دوره متفاوتی شد و دوره ستاره‌ها به سر رسید و ماه فقاهت و مرجعیت یعنی روح‌الله الموسوی الخمینی(ره) طلوع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران، در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: امسال روز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی مصادف با روز بیست و پنجم ذیقعده که مصادف با روز دحوالارض است شده است.

وی تصریح کرد: دحوالارض یعنی روزی که زمین آماده می‌شود برای استقرار فرزندان آدم و این یک سر الهی است که ولی خدا و امام معصوم یعنی امام رضا(ع) از آن پرده برداری کرده است چرا که او به سرچشمه علم الهی اتصال دارد و از گذشته و آینده زمین باخبر است.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: در روز دحوالارض رحمت الهی گسترش پیدا می‌کند و زمین در مسیر آفرینش خود که دارای مراحلی است به نقطه‌ای می‌رسد که می‌خواهد آماده شود برای سکونت بنی آدم و این گسترش از نقطه‌ای که الان کعبه است آغاز شد.

وی ابراز کرد: گسترش زمین از محل کعبه که خانه خدا و محل عبادت است نشان می‌دهد که آغاز زمین که با یک مکان مقدس آغاز شده سرانجامش نیز با استقرار حکومت دینی و عباد الصالحین همراه خواهد بود و در نهایت زمین پرستش‌گاه خداوند خواهد شد و همه بر روی این کره خاکی خداوند یگانه را عبادت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری اظهار کرد: کره زمین در برابر کرات دیگر احترام و قداست ویژه‌ای دارد چرا که خداوند آن را برای عبادت خود و برای اجلال قدوم پیامبران الهی از ادم تا خاتم و همچنین زیستگاه ائمه معصومین(ع) قرار داده است.

وی عنوان کرد: آخرین ولی خدا که میراث دار انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) است در پرده غیبت به سر می‌برد و امروز همه خوبان عالم منتظر او هستند تا ظهور کند و جهان را از تاریکی ظلم و بی‌عدالتی نجات دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اضافه کرد: در دوران غیبت اهل ایمان باید زمینه‌های ظهور مهدی آل محمد(عج) را آماده کنند تا روزی که بشر عطش عدالت پیدا کند و ظهور فریاد رسی را از خداوند طلب کنند.

وی بیان کرد: در عصر غیبت علما و فقهای شیعه مانند ستاره‌هایی بودند که یکی پس از دیگری آمدند و آسمان تاریک عصر غیبت را نورافشانی کردند. ولی نور آنها ستاره وَش بود تا اینکه تاریخ وارد دوره متفاوتی شد و دوره ستاره‌ها به سر رسید و ماه فقاهت و مرجعیت یعنی روح‌الله الموسوی الخمینی(ره) طلوع کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با بلند کردن پرچم اسلام یک حکومت دینی تشکیل داد حکومتی که طبق احادیثی از ائمه معصومین(ع) زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha