پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
انتفاضة 15 خرداد / 5 حزيران ذروة النهضة

پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد به عنوان یک حرکت مخلصانه و الهی، تجلی بصیرت بالای مردم ما در دفاع از مرجعیت دینی و انقلابی بود.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که از جمله مهم ترین ایام الله تاریخ نهضت و انقلاب اسلامی، همین قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ است، اظهار داشت: مردم بصیر، متدین و ولایی ما در تبعیت از امام راحل(ره) با قیام ۱۵ خرداد به دنبال این بودند که کشور را از استعمارزدگی نجات داده و به احیای ارزش های اسلامی در جامعه کمک کنند.

وی افزود: از جمله شاخصه ها و مؤلفه های یوم الله ۱۵ خرداد باید به مفهوم ایثار و از خودگذشتگی، پشتیبانی از مرجعیت دینی و انقلابی، حمایت از ارزش های الهی و مجاهدت برای برپایی حکومت حق و تلاش برای نابودی باطل اشاره کرد.

وی همچنین گفت: بی سبب نیست که امام خمینی (ره) فرمودند "۱۵ خرداد را برای همیشه عزا اعلام می‌کنم" چرا که واقعه ۱۵ خرداد به نقطه عطفی در مسیر نهضت اسلامی و شکل گیری انقلاب اسلامی تبدیل شد و هیچ گاه نباید از خاطره و ذهن مردم شریف ایران پاک شود.

پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که با بهره گیری از ظرفیت رسانه و هنر کاری کنیم که ابعاد و آثار یوم الله ۱۵ خرداد برای همیشه در ذهن مردم به ویژه نسل جدید باقی بماند و این طور نشود که خدای ناکرده، رشادت ها و زحمات شهدا و مردم شرکت کننده در این حماسه خونین از یادها برود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha