چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
قیام ۱۵ خرداد

حوزه/ زمزمه‌های و جرقه ایجاد این حاکمیت اسلامی با سخنرانی افشا گرانه امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز شد و مردم ایران با خون خود این حماسه را ماندگار در تاریخ کردند و نقطه عطفی برای قیام های دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، مجتبی ناصری بازیاری فعال رسانه‌ای هرمزگان، طی یادداشتی آورده است: در روزگاری که رژیم پهلوی به دنبال زدودن چهره دین از پیکر ایران بود، در بستر حوزه های علمیه چهره ای رشد یافت که داعیه دار و زمینه ساز بستر حاکمیت اسلامی در این مرز و بوم شد تا چهره شجاعت و مقاومت و روح عظیم اسلام را به جهانیان نشان دهد.

زمزمه‌های و جرقه ایجاد این حاکمیت اسلامی با سخنرانی افشا گرانه امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز شد و مردم ایران با خون خود این حماسه را ماندگار در تاریخ کردند و نقطه عطفی برای قیام های دیگر شد.

قیامی که خون مردم به بار نشست و با قدرت ایمان خود بر رژیمی غلبه پیدا کردند که تا دندان مسلح بود و آمریکایی که بر دنیا مسلط بود را مانند کاخ کسرا به لرزه در آورد و مقدمه‌ای بر پایان زورگویی غرب بر تحولات جهان شد.

اینک که با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب میگذرد زوایای دیگری از این قیام خونین مشخص می شود و عکس العمل مردم ایران در آن روزگار و همراهی با چهره ای مردمی یعنی امام راحل را نمایان می کند.

تحولات قیام ۱۵ خرداد ۴۲ باعث تداوم راه انقلاب و به ثمره رسیدن انقلابی اسلامی در سال ۵۷ شد که مردم ایران، اسلام را در جریانات سیاسی خود آوردند و بر اساس مکتب اسلام برای پیشرفت و ادامه راه حرکت کردند.

استقلال و بویژه استقلال سیاسی و خارجی یکی از رهاوردهای قیام ۱۵ خرداد است که مردم در تصمیم گیری های کلان کشور دخالت دارند و برای سرنوشت خود تصمیم می گیرند و امر و نهی شرق یا غرب دخالت بر تصمیم گیری آنها ندارد و بر حسب زمان و مکان به نتیجه درستی دست می یابند.

و در سیاست خارجی نیز امروز در جبهه مقاومت سرآمد شده و برای مظلومان جهان پناهگاه و مأمنی هستند و توانستند بر اساس اصول کلی اسلام روابط خود را با سایر کشورها ترسیم کنند که در دوره رژیم پهلوی روابط فرمایشی به جای عزت و استقلال این مردم بود.

امام خمینی (ره) در قیام ۱۵ خرداد افشا کرد که رژیم می خواهد ایران را به لبه پرتگاه تاریخ ببرد و امروز نیز این افشاگری در قضیه غزه و فلسطین نمایان است و حربه آزادی بیان و دموکراسی و الفاظ های که چندین دهه مردم جهان را به خود مشغول کردند با کشتار وحشیانه کودک و زن و افراد بی پناه در تعارض است.

آزادی آمریکای همان راه طواغیت و فرعونیانی است که با دروغ بر مردم حکمرانی می کردند و با زر و زور می خواستند در تاریخ ماندگار شوند اما همیشه مردمانی هستند که سلطه آنها را از بین خواهند برد و این قیام که منشا جمهوری اسلامی شد به مقصد اصلی خود که زمینه ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم آورد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha