سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
بهزادی

حوزه / حجت‌الاسلام بهزادی گفت: قیام ۱۵ خرداد ماه ۴۲ برگرفته از ایمان مردم بود و بازآفرینی حماسه کربلا را رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام فتح الله بهزادی، امام جمعه بخش احمدی حاجی آباد، امروز در مراسمی به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و دو روحانی شهید احمد کاشانی و محمود کریمی در روستای کاشان بخش احمدی، اظهار کرد: حضرت امام راحل به این ملت شجاعت بخشید و مردم ایران اسلامی برای دفاع از اسلام و انقلاب با شجاعت تمام در طول هشت سال جلوی دژخیمان و استکبار جهانی ایستادگی کردند.

وی افزود: بخشی از ملت ایران زمان حیات امام راحل یا به دنیا نیامده یا ایشان را درک نکرده اند و برای شناخت امام( ره) باید زندگی ایشان را مطالعه کرد تا ابعاد حکمرانی اسلامی مد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را فهمید.

سخنران این مراسم با بیان اینکه یکی از شخصیت های که امام (ره) را درک کرده و می تواند ابعاد مختلف نظری ایشان را توضیح دهد استاد شهید مطهری است، بیان کرد: در اولین ملاقاتی که با حضرت امام رضوان الله تعالی علیه دارد و از او سوال می شود که امام را چگونه بافتنی در پاسخ گفت: امام (ره) به هدفش ایمان دارد و برای قیام در برابر ظلم و جور لحظه ای آرام نخواهد نشست.

امام جمعه بخش احمدی بیان کرد: امام (ره) در اولین قیام خود که در ۱۵ خردادماه ۴۲ آغاز کرد و آن سخنرانی آتشین بر ضد شاه با تمام شجاعت و شهامت که بر گرفته از ایمان راستین بود چنان انقلابی در دل مردم ایران بوجود آورد که پایه‌های استقرار حکومت اسلامی را در ایران به وجود آورد.

بهزادی ادامه داد: اگر رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس جانانه بر دشمن سر تا پا مسلح جنگید صدام و استکبار جهانی جنگیدند چون که هدف امام مبارزه با طواغیت بود و رزمندگان جبهه حق علیه باطل پیرو خط امام بودند.

وی همچنین اظهار کرد: امام راحل (ره) پرچم مبارزه با طاغوت و پهلوی ، استکبار جهانی، اسرائیل، آمریکا و منافقین را در دنیا برافراشت و اعلام برائت از مشرکین در حج را دوباره احیا کرد، همانگونه که پیامبر اسلام (ص) همه زندگی خود را فدای اسلام کرد، این فرزند پیامبر(ص) راه جد خود را ادامه داد.

امام جمعه احمدی گفت: هدف امام راحل در ۲۲ بهمن ۵۷ به بار نشست و حکومتی با شعار و ارزش اسلام تشکیل گردد و مبدا آن قیام خونین ۱۵ خردادماه است که دنیا با سر فصل جدیدی از حکمرانی آشنا شد.

بهزادی تاکید کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد ماهیت واقعی رژیم پهلوی مشخص شد و می تواند گفت این قیام ها یوم الله است که باید گرامی داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد از لحاظ معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا است، و امام (ره) با قیام ۱۵ خرداد حماسه کربلا را باز آفرینی کرد و مردم تا پیروزی انقلاب عاشورای وارد میدان شدند و تا کنون ادامه دارد.

امام جمعه احمدی گفت: امام (ره) در راهی که انتخاب کرد با ایمان خود استقامت کرد و هیچ حادثه ای نترسید و مردم ایران نیز در کنار امام خود ایستادند و راه امام را با جانشین او و سکاندار انقلاب ادامه دادند و اکنون این نظام ولایی و بر پایه خون شهدا بالنده و پویا جاری و جریان دارد و خار چشم استکبار جهانی و امید مظلومان جهان شده است.

انتهای خبر/۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha