جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
احمدی

حوزه/ حجت‌الاسلام بهزادی گفت: باتوجه‌به نزدیکی سال تحصیلی جدید از آموزش‌وپرورش شهرستان درخواست داریم در بخش احمدی کلاس درس بدون معلم وجود نداشته باشد و از همین یک ماه مانده فرصت را غنیمت و برنامه‌ریزی شود که سایه محرومیت بر چهره تحصیلی دانش‌آموزان سایه نیفکند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام فتح‌الله بهزادی امام‌جمعه بخش احمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این بخش اظهار کرد: در هفته پایانی ماه صفر قرار داریم که مصادف با رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) است که به همه شیعیان و محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه خداوند پیامبر اسلام (ص) را در قرآن کریم سفارش به برخی از کارها کرده است، افزود: هدایت نخستین وظیفه پیغمبران الهی است و به‌ویژه پیامبر(ص) ما که هم شاهد و نذیر است و کتابی برای هدایت بشر بر او نازل شده است.

خطیب جمعه احمدی با بیان اینکه اولین تبلیغ پیامبر اسلام (ص) دعوت است، عنوان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) برای دعوت مردم به اخلاق مبعوث شد تا مردم در بین همدیگر صحیح رفتار کنند و از تاریکی‌ها به‌سوی روشنایی هدایت شوند.

حجت‌الاسلام بهزادی ادامه داد: نماز، روزه، واجبات و مستحبات و همه احکام ما برگرفته از قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) است و کلام او کلام خدا و برای اینکه در زندگی دچار مشکل و گمراهی نشویم باید از او اطاعت کنیم و پیامبر برای امت و مکتب اعتقاد دارد و ما وظیفه داریم این زحمات پیامبر را فراموش نکنیم و راه اسلام را ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: در روایت از پیامبر اسلام (ص) وجود دارد که آن حضرت دو نفر را بضعه خطاب می‌کند یکی فاطمه زهرا (س) و دیگری امام رضا (ع) است که می‌گوید به‌زودی میوه دلم را در خراسان دفن خواهند کرد.

امام‌جمعه بخش احمدی اضافه کرد: امام رضا (ع) باطن رضای الهی است و اگر او راضی باشد خدا نیز راضی است، انسان به درجه‌ای رسیده باشد که خدا از او راضی باشد؛ مانند امام حسین (ع) که هنگامی که تمام هستی خود را از دست داد فرمود «الهی رضا برضاک».

حجت‌الاسلام بهزادی با بیان اینکه هر کاری برای رضای خدا باشد زیبا است، افزود: خوش‌بین بودن به خدا، خداباوری، اهل مراقبه بودن، جهاد با نفس، قانع بودن، دنبال روزی حلال، رسیدگی به خانواده، اهل سازش و مدارا و اخلاق و ادب و نماز اول وقت بودن انسان را به مقام رضا می‌رساند.

وی در بخش دیگر به‌روز بهورز اشاره کرد و گفت: بهورز خدمتگزارانی هستند که با تمام توان خود برای مردم با تمامی سختی و مشقت تلاش می‌کنند و جا دارد از مقام آنها تجلیل شود .

خطیب جمعه احمدی با اشاره به شهادت رئیس‌علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس، گفت: او اسوه استعمار ستیزی بود و سرداری شجاع و بصیر که اگر با شجاعت خود در مقابل انگلیسی‌ها نمی‌ایستاد الان خاکی از ایران وجود نداشت و رئیس‌علی دلواری یادگار ارزنده تاریخ ایران است.

حجت‌الاسلام بهزادی ادامه داد: امروز همه ملت ایران در مقابل قدرت‌های متجاوز مانند آمریکا و غربی‌ها ایستاده‌اند و واهمه‌ای در دل ندارند و این به‌خاطر جان‌فشانی ها در طول تاریخ این مرزوبوم است.

وی اظهار کرد: رئیس‌علی دلواری استعمارستیز انقلاب است؛ چون که ایران از استعمار زخم‌خورده است و روزگاری انگلیس ها و روس‌ها آزادانه بر ایران حکومت می‌کردند و مردم کشور ما را تحقیر و این مرد خدا با دست‌خالی قیام کرد.

امام‌جمعه احمدی گفت: امروز کشور بااقتدار و سکان‌داری رهبر معظم انقلاب در مقابل تمام متجاوزین ایستاده و یقین بدانید که هر کس خون بی‌گناهی را بریزد از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام بهزادی گفت: باتوجه‌به نزدیکی سال تحصیلی جدید از آموزش‌وپرورش شهرستان درخواست داریم در بخش احمدی کلاس درس بدون معلم وجود نداشته باشد و از همین یک ماه مانده فرصت را غنیمت و برنامه‌ریزی شود که سایه محرومیت بر چهره تحصیلی دانش‌آموزان سایه نیفکند.

وی افزود: یکی از مطالبه مردم بخش احمدی به‌ویژه کوشا شمالی و جنوبی و شهر احمدی کمبود معلم است که باید جبران شود و به تحصیلات نوجوانان و جوانان آنها آسیبی وارد نشود.

انتهای پیام ۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha