دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
کد خبر: 1162172
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین مرکز خدمات حوزه های علمیه و سازمان هلال احمر کشور دوره های آموزشی کمک های اولیه به صورت رایگان برای طلاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت‌الاسلام روح الله گل محمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان یزد در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز خدمات حوزه های علمیه و هلال احمر کشور خبر داد.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده دوره های آموزشی کمک های اولیه به صورت رایگان برای طلاب برگزار و گواهی پایان دوره صادر می شود.

حجت الاسلام گل محمدی ضمن بیان خاطره ای بر اهمیت آشنایی با کمک های اولیه تاکید کرد.

همچنین حجت‌الاسلام مجتبی شعشعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد، در این نشست ضمن تشکر از فرصت به وجود آمده گفت: یکی از رسالت هایی که جمعیت هلال احمر به عنوان یک مجموعه مردمی و یک مجموعه عام المنفعه و غیر دولتی در زمان غیر بحران و غیر حادثه بر عهده دارد بحث آموزش است.

وی تصریح کرد: ما در مجموعه هلال احمر در کنار سازمان های متعددی که داریم، یکی از سازمان های مان سازمان جوانان هلال احمر است و کانون هایی در این سازمان مشغول به فعالیت هستند و اعضای حضور پیدا می کنند برای اینکه بتوانند در شرایط حساس به کمک آحاد مردم و شهروندان بپردازند.

حجت‌الاسلام شعشعی ادامه داد: یکی از کانون هایی که در کنار کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی و دانشجویی است، کانون طلاب است چه خواهران و چه برادران که باید آنها را جذب کنیم گروه بندی کنیم، آموزش بدهیم و آماده شوند تا که کمک کار ما باشند در مواقع حساس و بحرانی.

وی به کم حادثه بودن استان اشاره و بیان کرد: در استانهایی که حوادث زیاد است، مثل سیل و زلزله، یکی از بهترین نیروهایی به کمک می آیند، و خدمت می رسانند به مردم و در کنار کمک های اولیه، بحث های روانی و معنوی را هم دنبال می کنند کانون های طلاب هستند که در برخی از حوزه های علمیه کانون ها تشکیل شده است.

در ادامه محمد عشقی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) از برنامه ریزی جهت برگزاری کلاس های تربیت مربی هلال احمر برای طلاب خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha