پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
بل

حوزه / عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه قضات حدیث شریف حضرت علی (ع) به شریح قاضی را هرروز مرور کنند گفت: در این حدیث علاوه برهشدار یک اشارت نیز در آن می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کاشان که در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، با اشاره نام گذاری مقام معظم رهبری از کاشان به عنوان شهر مکرم، مردم کاشان را تکریم شده امام باقر و امام صادق (ع) دانست و تصریح کرد : دلیل نام گذاری رهبری از کاشان به عنوان شهرمُکَرّم به خاطر تکریمی است که امام باقر(ع) از مردم کاشان در سال ۱۱۳ هجری داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه قضات به خاطر اینکه شغل آنها شغل خدا می باشد قدرخودشان را بدانند یادآور شد: به تعبیر آیه ۶۵ نساء، اصلا ما به خدا ایمان نداریم مگر اینکه قضاوت پیامبر اکرم (ص) را در لسان و قلب بپذیریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه قضات حدیث شریف حضرت علی (ع) به شریح قاضی را هرروز مرور کنند تصریح کرد: در این حدیث علاوه بر هشدار یک اشارت نیز در آن می باشد.

امام جمعه کاشان با اشاره به جملاتی از عهد نامه مالک اشتر گفت: حضرت علی (ع) به مالک فرمود با فضلیت ترین افراد خودت را برای بین حکم مردم انتخاب کن که در اختلافات در نماند، چنان با صلابت باشد که طرفین دعوا طمع به رشوه نکنند، دو طرف دعوا با رشوه محک نزنند، در لغزش فرو نرود، اگر جایی فهمید اشتباه کرد از بازگشت استنکاف نکند، خودش را در پرنگاه طمع قرار ندهد، قضاوتش سطحی نباشد، اگر جایی شبهه ناک بود از همه بیشتر احتیاط کند، بیشتر از همه دنبال استدلال و حجت باشد، از اینکه مراجعه کننده نسبت به او زیاد است کمتر به سطوح بیاید، در کشف حقایق دعاوی از همه صبرش بیشتر باشد، وقتی حق برایش روشن شد قاطع ترین افراد در صدور حکم باشد، تعریف و مدح بیجا فریبش ندهد و تشویق او را به سوی ناحق سوق ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن آرزوی توفیق برای قضات منطقه کاشان خطاب به مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: مسئولان قضایی همانند مالک باید زیاد به کار قضات خودش رسیدگی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha