جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
شهادت امام جواد علیه السلام

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان زنجان گفت: مبارزه و مقابله با انحرافات، از مهم ترین اقدامات امام جواد(ع) بود.

حجت الاسلام علی سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در زنجان، با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع)، مبارزه با انحرافات را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اصلی حیات ایشان معرفی کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین فعالیت‌های امام جواد(ع) در دوره عمر با برکتشان، مبارزه و مقابله با انحرافات بود.

مدیر حوزه‌ علمیه زنجان افزود: مبارزه با انحرافات اخلاقی از قبیل موسیقی، غنا، خوانندگی و شرابخواری که غالبا توسط حکومت بنی عباس ترویج یافته بود، مبارزه با انحرافات علمی از قبیل جعل حدیث و مبارزه با انحرافات عقیدتی از قبیل مقابله با فرق واقفیه، زیدیه و حروریه، از اهم مبارزات ایشان به حساب می‌آید.

حجت الاسلام سپهری، با اشاره به اینکه امام جواد(ع) مبارزه با فرق انحرافی را تنها به برحذر داشتن شیعیان از رفت و آمد با آن‌ها خلاصه نکرده بودند، خاطرنشان کرد: ایشان از هر موقعیتی برای تنویر افکار عمومی و معرفی آموزه‌های ناب اسلامی، به عموم مسلمانان استفاده می‌کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد شبکه گسترده وکالت که باعث حضور کارگزاران ایشان در اقصی نقاط سرزمین‌های اسلامی، از جمله اهواز، همدان، قم، ری و بصره می‌شد، شاگردان آن حضرت نیز نقش مهمی در برخورد با تفکرات انحرافی داشتند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha