شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
مزدابادی

حوزه/ یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: امروزه شبکه نمایش خانگی رواج گسترده‌ای در میان خانواده‌ها دارد چرا که تولیدات این حوزه متفاوت با تلویزیون است. این تفاوت در جهت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست بلکه به نوعی زندگی سبک زندگی غربی را مد نظر دارد.

جواد مزدآبادی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: یکی از رسالت‌های هر هنرمند متعهدی این است که بتواند به واسطه اثرش در جامعه تاثیرگذار باشد؛ تاثیرگذاری که در جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی حرکت کند. در اسلام توجه به اخلاقیات جایگاهی ویژه دارد، برای همین یک اثر نمایشی ایرانی حتماً باید به اخلاقیات نگاهی ویژه داشته باشد. این اتفاق تا حدودی در برنامه‌های تولیدی تلویزیون رخ می‌دهد اما در شبکه نمایش خانگی کمتر شاهد چنین امری هستیم.

وی اضافه کرد: امروزه شبکه نمایش خانگی رواج گسترده‌ای در میان خانواده‌ها دارد چرا که تولیدات این حوزه متفاوت با تلویزیون است. این تفاوت در جهت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست بلکه به نوعی زندگی سبک زندگی غربی را مد نظر دارد. این امر از آنجا نشت می‌گیرد که تولیدات مربوطه از آثار خارجی الگوبرداری می‌کند.

این فیلمساز ادامه داد: اینکه بخواهیم از کارهای با کیفیت خارجی الگوبرداری کنیم امری مذموم نیست اما متاسفانه تولیدات نمایشی گاهی اوقات از خارجی تاثیر می‌گیرد؛ در حالی که کانون اصلی هر کشوری خانواده است. اگر در جامعه خانواده قوام داشته باشد مطمئن باشید اوضاع فرهنگی جامعه نیز خوب خواهد بود.

وی درباره فیلم‌های سینما نیز چنین اظهار نظر کرد: در سینما هم اکثر تولیدات تمرکز خود را روی آثار به اصطلاح طنز گذاشتند؛ فیلم‌هایی که تنها اسم طنز را یدک می‌کشند اما در معنا هیچ نشانی از یک طنز فاخر که در آن مسائل اجتماعی مورد توجه است دیده نمی‌شود در حقیقت باید تاکید کنم تا زمانی‌که گیشه سینماها در خدمت فیلم‌های سخیف و لوده باشند فرصتی برای کارهای با کیفیت پیش نمی‌آید.

این کارگردان تاکید کرد: من چندی پیش سریال «چرخ گردون» را روی آنتن داشتم این مجموعه اثری طنز بود اما پایه و اساس آن فرهنگ بومی این سرزمین بود. در سایه همین رویکرد نیز ارزش‌های حاکم بر جامعه مورد توجه قرار گرفت. این کار ثابت کرد اگر سریال یا فیلمی به شکلی صحیح به آموزه‌های بومی و دینی توجه داشته باشد با استقبال مردم هم روبرو خواهد شد.

وی در پایان گفت: به مسئولان فرهنگی پیشنهاد می‌کنم از تولیدات معناگرا و اندیشمند در سینما حمایت کند چون اگر این قبیل تولیدات بدون پشتوانه رها شوند در آینده دیگر فیلم متفکر و دغدغه‌مند تولید نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha