چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت‌الاسلام رستاخیز

حوزه/ امام‌جمعه هرمز با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پذیرایی در سطح شهر هرمز، گفت: در این دهه بیش از ۴۰ ایستگاه‌ صلواتی و موکب از گردشگران و شهروندان پذیرایی خواهند کرد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز، امام‌جمعه هرمز و رئیس ستاد بین‌المللی غدیر این جزیره در جلسه برنامه‌ریزی دهه امامت و ولایت که با حضور هیئت مذهبی و مسئولین موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی جزیره هرمز برگزار شد، بر ترویج فرهنگ اصیل اسلامی تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت بالای مسئله غدیر، گفت: هدف از برپایی موکب ترویج فرهنگ اسلامی است و عید سعید غدیر که عید ولایت و امامت است، همانند عید قربان و عید فطر از ایام‌الله محسوب می‌شود و از اعیادی است که در آن می‌شود فرهنگ اصیل اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

حجت‌الاسلام رستاخیز عنوان کرد: اگر غدیر حفظ می‌شد، واقعه عاشورا رقم نمی‌خورد و در واقع حماسه عاشورا تبیین مظلومیت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بود.

امام‌جمعه هرمز گفت: توجه به احساسات و عواطف عموم مردم از شیعه و اهل‌سنت، نسبت به بزرگداشت غدیر بسیار مؤثر است؛ اما نکته قابل‌توجه در موضوع غدیر که پیامبر(ص) در غدیر خم به‌عنوان مهم‌ترین مسئله اجرا کردند اعلام مدیریت حضرت علی(ع) نسبت به امت بود.

وی در ادامه غدیر را یک میراث‌فرهنگی ماندگار دانسته و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جامعه در راستای ترویج این میراث را ضروری دانست.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر هرمز اظهار کرد: فاصله بین عید قربان تا غدیر با عنوان دهه امامت و ولایت است از طرفی عید قربان یادآور ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم (ع) است.

وی با اشاره به اینکه دوری از تعلقات، تسلیم محض شدن در برابر خداوند، بردن فرزند خود به مسلخ عشق ویژگی عید قربان است و در عید غدیر نیز امام علی(ع) به‌عنوان امام مسلمین معرفی شد، افزود: دوری از تعلقات دنیوی بدون حب اهل‌بیت و امامت آنان ره به جایی نمی‌برد؛ لذا عید قربان باید به غدیر پیوند بخورد تا معنای واقعی خود را پیدا کند.

رئیس بنیاد غدیر هرمز با تأکید بر اینکه کشور ما کشور امام علی (ع) است و امید مستضعفان به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی است، ادامه داد: گرامیداشت شعائر اسلامی بیان‌کننده تقوای درونی است و باید در طول سال برای بزرگداشت شعائر اسلامی برنامه داشته باشیم.

امام‌جمعه هرمز با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پذیرایی در سطح شهر هرمز, گفت: در این دهه بیش از ۴۰ ایستگاه‌ صلواتی و موکب از گردشگران و شهروندان پذیرایی خواهند کرد.

رئیس ستاد بنیاد بین‌المللی غدیر در جزیره هرمز دررابطه‌ با سازماندهی و فعالیت موکب‌های مردمی در طول مسیر همایش پیاده‌روی خانواده به مناسبت عید سعید غدیر، اظهار کرد: جشن‌های مردمی این عید بزرگ، امسال به‌صورت میهمانی عظیم در طول دهه ولایت برگزار می‌شود و فعالیت‌های این موکب‌های مردمی شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، پذیرایی از شهروندان و اجرای گروه‌های هنری گوناگون است.

در این جلسه عنوان شد که قرار است در این دهه برنامه‌های مختلفی شامل راه‌اندازی کاروان شادی و شاد پیمایی در روز عید غدیر، اطعام غدیر، خطبه خوانی غدیر، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، شب‌شعر، نشست بانوان ولایی، پاسخگویی به شبهات، پویش غدیر، تکریم سادات و کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری اجرایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha