سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
مولوی حسینی امام جمعه طبسی مسینا

حوزه/ امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان این‌که هدف از قربانی کردن در روز عید قربان زیر پاگذاشتن نفس اماره و کمک به نیازمندان است، گفت:ریختن خون قربانی فضیلت‌های زیادی دارد که دفع بلا از مهمترین آن است.

مولوی سید محمد حسینی، امام جمعه اهل سنت طبس مسینا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوز" در بیرجند ضمن تبریک پیشاپیش عید قربان، اظهار کرد: هر فرد مسلمان با انجام فرایض دینی باید نفس خود را از هر زشتی پاک و با اعمال صالح خود به دنبال خشنودی و کسب رضای الهی باشد.

وی با بیان این‌که مردم کشورمان به تأسی از دستورات دین مبین اسلام، قربانی را فرضیه‌ای مقدس می‌دانند و همه ساله فدیه ای به قصد تقرب تقدیم خداوند می‌کنند، تصریح کرد: فلسفه عید قربان در واقع، جدال میان عقل و نفس حضرت ابراهیم (ع) بود و در واقع، قربانی کردن به عنوان یکی از مناسک آئین حج یادگاری از دوران حضرت ابراهیم (ع) است.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا بر احیا کردن سنت های دین مبین اسلام تاکید کرد و افزود: عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمین است و در این روز با قربانی کردن و پخش آن در بین مستمندان و مردم بذر محبت و دوستی را در دلها کاشته می شود.

مولوی حسینی هدف از قربانی کردن در روز عید قربان را، زیر پاگذاشتن نفس اماره و کمک به نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: ریختن خون قربانی فضیلت‌های زیادی دارد که دفع بلا از مهمترین آن است.

وی با اشاره به این‌که تقسیم گوشت قربانی به سه قسمت معمولا انجام می‌شود، اذعان داشت: یک قسمت از گوشت قربانی ویژه مساکین و نیازمندان، یک قسمت ویژه مهمانان و یک قسمت نیز ویژه خود قربانی‌کنندگان است.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا ضمن اشاره به آیه ۳۷ سوره حج " لَنْ یَنَالَ اللَّهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا وَلَکِنْ یَنَالُهُ التَّقْوَی مِنْکُمْ"،ابراز کرد: معنی این آیه این است که هرگز گوشت هایشان و خون هایشان به خدا نمی رسد، بلکه تقوای شما به او می رسد و نباید از اهمیت موضوع "تقوا"در کنار تمام اقدامات خیری که انجام می‌دهیم غافل شویم.

مولوی حسینی در پایان دستگیری کردن از نیازمندان و صدقه به افرادی که مشکلات مالی دارند را توصیه کرد و افزود: یادمان باشد کسانی که با نیت خیر قربانی می‌کنند مشمول رحمت پروردگار قرار می‌گیرند و نذر آنها مقبول می‌شود.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha