جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
سیریک

حوزه / حجت الاسلام سالاری گفت: عرفه روز شناخت امام زمان(عج) است و لذا باید همانند مسلم بن عقیل پیرو امام زمان خویش باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: از مسئولین استانی گله‌مندیم، چرا که اگر قرار است جابه‌جایی در شهرستان انجام شود با مشورت باشد، ما از خدمات رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان راضی هستیم ولی از جابه‌جایی این مدیر جهادی و پا به کار راضی نیستیم و این موضوع را در شورای اداری شهرستان بررسی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، افزود: امام باقر(ع) اهل سیاست الهی و عبودیت بود و سیاستمداران نیز باید از جنبه‌های سیاسی امام باقر(ع) یاد بگیرند و از این سیاست‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در معیت اهل بیت(ع) هستیم، ولی در راه خدا هستیم، وقتی ما از ائمه کمک و شفاعت می‌خواهیم امام را وسیله و واسطه خود قرار می‌دهیم که نزد خدا ضامن ما باشند، همانطور که امروز ما برای مراجعه به دکتر باید اول با منشی نوبت را هماهنگ کنیم که به دکتر برسیم.

امام جمعه سیریک افزود: عبودیت با عبادت فرق دارد، عبد بودن با نماز خواندن فرق دارد، بعضی ها به ظاهر نماز می‌خوانند ولی در باطن نه.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات و جلسات انتخاباتی، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، در جلسات انتخاباتی جذب حداکثری، جذب به سوی انقلاب و خدا باشد، با رقص و پایی کوبی کردن نمی‌توانیم مردم را به سمت خدا و انقلاب جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دقیقا وسط یک کنکور سیاسی و انتخابی بزرگی هستیم و مراقب باشیم خود و رإی خود را نفروشیم، کسانی که در مناظره‌های انتخاباتی توهین می‌کنند، روی شاخه‌ای نشسته‌اند و دارند بُن و ریشه خود را می‌برند.

حجت الاسلام سالاری، با اشاره به روز عرفه ابراز کرد: عرفه روز شناخت امام زمان(عج) است و لذا باید همانند مسلم بن عقیل پیرو امام زمان خویش باشیم.

وی تصریح کرد: مسلم ابن عقیل سفیر امام حسین(ع) بود که در کنار مسلم ابن عقیل باید از سفیر انقلاب شهید امیر عبداللهیان نیز که تمام قد مقابل دشمنان ایستاد، یاد کنیم.

وی ضمن تبریک عید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت، بیان کرد: در روز عید قربان اول باید نفس خود را قربانی کنیم و در روز عید قربان هوای خانواده های فقرا را داشته باشیم و خانواده های که توانایی خرید و تهیه گوشت ندارند گوشت‌های قربانی را به آن ها هدیه دهیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha