چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
بندرلنگه

حجت الاسلام والمسلمین شریفی گفت:مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی اقشار مختلف است هر چه ضریب همبستگی ملی در یک کشور بالا باشد ظرفیت‌های ملی برای رشد و توسعه و بهره‌وری سوق پیدا کرده، آسیب‌ها و تهدیدها رنگ می‌بازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم شریفی در خطبه نمازجمعه این هفته شهرستان بندرلنگه اظهار کرد: امام باقر (ع) همان‌طور که حضرت امام (ره) می‌فرمایند: بالاترین شخصیت تاریخ است و ما افتخار می‌کنیم این شخصیت از ما شیعیان است، کسی که جز خدای تعالی و رسول (ص) و ائمه معصومین (ع) مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کنند.

وی افزود: محور اصلی زندگی و حیات همگی ائمه معصومین (ع) به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبارزه با دشمنان خدا و طاغوت‌ها بوده و باید به‌عنوان زندگی یک انسان ۲۵۰ساله تفسیر شود، محور اصلی حیات سیاسی امام باقر (ع) بر دو محور اصلی (مبارزه با تحریف معارف و احکام اسلامی و نیز ایجاد تشکیلات بین شیعیان) قابل‌بیان است.

امام‌جمعه شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: اهمیت و ضرورت رعایت اخلاق در فضای مجازی از جانب نامزدها و هواداران آن‌ها بسیار ضروری است، فناوری‌های ارتباطی امروز و در رأس آن‌ها تبر ارتباطی فضای مجازی، کوچک‌ترین انحراف و بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی را در کسری از ثانیه به بطن جامعه منتقل کرده و فضای اجتماعی می‌تواند از التهاب سیاسی ناشی از این بد اخلاقی‌ها متأثر شود.

شریفی بیان کرد: مشارکت سیاسی بالا در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی انتخابات قدرت ملی تولید می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی‌اثر کردن تهدیدها افزایش داده، فرایند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی اقشار مختلف است هر چه ضریب همبستگی ملی در یک کشور بالا باشد ظرفیت‌های ملی برای رشد و توسعه و بهره‌وری سوق پیدا کرده، آسیب‌ها و تهدیدها رنگ می‌بازد و مخاطرات امنیتی و اقتدار ملی کاهش می‌یابد یا از بین می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha