جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
سید غلامرضا هاشمی

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: در رقابت سیاسی انتخابات ریاست جمهوری هواداران نامزدها باید از تخریب اجتناب کنند و از تهمت و برچسب زدن خلاف شرع و اخلاق اسلامی برحذر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با گرامیداشت عید سعید قربان، اظهار داشت: بابد همه در پویش نذر قربانی شرکت کنند که ثواب زیادی دارد و کمکی ارزشمند به افراد نیازمند جامعه به شمار می‌رود.

وی با بزرگداشت سالروز جهاد سازندگی، افزود: جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود انقلاب و مظهر روحیه انقلابی و الگویی ماندگاری از حکمرانی اسلامی هستند.

امام جمعه موقت بوشهر، عنوان کرد: جهاد سازندگی الگوی تربیت مدیر انقلابی و دکترین جهاد اسلامی در آبادانی است که باید این ظرفیت مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور نیازمند مدیریت جهادی است که جهاد سازندگی در این عرصه به شایستگی ظاهر شده است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: در آستانه حماسه هشتم تیرماه و انتخابات ریاست جمهوری، مردم رقابت و نحوه تبلیغات را با دقت رصد کنند تا از بین نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان فردی شایسته انتخاب شود.

وی بیان کرد: مردم علاوه بر حضور در انتخابات، باید دیگران را به شرکت باشکوه در این هم‌آورد ملی دعوت کنند.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: برای انتخاب اصلح دقت شود کدام داوطلب مودب‌تر، دارای روحیه رعایت اخلاق، تقوای انتخاباتی و قرار گرفتن در مسیر امامین انقلاب، سردار شهید قاسم سلیمانی و سایر شهدای گرانقدر نظام است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای مردم شناخته شده هستند و باید بررسی کرد این افراد در رویدادهای مختلف از جمله شهادت سردار سلیمانی و شهید رئیسی چه موضعی لحاظ کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در این رقابت سیاسی هواداران نامزدهای ریاست جمهوری باید از تخریب اجتناب کنند و از تهمت و برچسب زدن خلاف شرع و اخلاق اسلامی برحذر باشند.

امام جمعه موقت بوشهر عنوان کرد: دشمن در انتخابات پیش رو به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی است، ولی در این عرصه اتحاد و مشارکت حداکثری خواسته اصلی نظام و انقلاب است که باید همگان نقش خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: انتخابات بستری برای تولید اقتدار ملی، افزایش همبستگی، وحدت، افزایش بازدارندگی نرم و تقویت اقتدار نرم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی ابراز کرد: انتخابات تکلیف است و باید از رأی دادن احساسی در انتخابات ریاست جمهوری پرهیز و با بررسی معیارها شایسته‌ترین فرد ممکن برای ریاست جمهوری انتخاب شود.

امام جمعه موقت بوشهر، با تسلیت سال روز شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: این امام همام ستون‌های خیمه اسلام را نماز، زکات، حج بیت الله الحرام، روزه ماه مبارک و ولایت برشمردند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) همچنین بیان داشتند که ولایت در برابر سایر ستون‌های دین از اهمیت و ارزش بسیار بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha