چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1164068
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
امام جمعه آبیک

حوزه/ امام جمعه آبیک گفت: دشمنان جبهه مقاومت، هم با حضور حداکثری مردم و هم با انتخاب شما مردم کار دارند و به آن امید بسته‌اند، اما دشمنان ملت و نظام سلطه بدانند این ملت در ۸ تیر ماه تمام امید آنها را برای رسیدن به آرزوهای شیطانی‌شان به یأس تبدیل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ولی عصر(عج) شهر آبیک برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی و تسلیت شهادت امام باقر(ع) در بیان حدیثی از ایشان، اظهار داشت: امام باقر(ع) می‌فرماید شیعه ما نیست کسی که تقوا را رعایت نکند و از فرمان خدا اطاعت نکند.

وی افزود: مادر امام باقر(ع) فرزند امام حسن مجتبی(ع) بودند و پدرشان نیز امام سجاد(ع) بود و کسی بود که پیامبر اکرم(ص) به واسطه جابربن عبدالله انصاری یکی از صحابه خود که او را درک کرد به او سلام رساندند.

حجت الاسلام روحانی گفت: امام باقر(ع) کسی بود که تمام وقایع و مصیبت‌های کربلا را از نزدیک دیده و شاهد بودند که سه شبانه روز بدن مطهر سیدالشهدا(ع) در بیابان مانده بود و مصیبت اسارت و تازیانه خوردن حضرت زینب (س) از دشمنان را مشاهده کرده است.

امام جمعه آبیک اظهار کرد» امام باقر(ع) فرمودند که به ولایت ما نمی‌رسد مگر کسی که اهل عمل و ورع باشد و لذا باید در عمل اثبات کرد که شیعه هست و فقط به صورت زبانی نباشد.

وی با اشاره به سالروز تاسیس جهاد سازندگی، یادآور شد: این نهاد که البته اکنون به نام جهاد کشاورزی می‌باشد در تلاش است تا در امر کشاورزی رونق ایجاد کند و اعلام شده که در تولید گندم خودکفا شده‌ایم.

امام جمعه آبیک با بیان اینکه عید قربان در پیش است، اظهار کرد: بسیار سفارش شده که در این روز در صورت تمکن مالی قربانی کنید که توصیه می‌شود مبالغی را به نیت قربانی از طریق کمیته امداد اهدا کنید تا قربانی تهیه و بین نیازمندان توزیع گردد.

حجت الاسلام روحانی، به روز عرفه نیز اشاره کرد و گفت: این روز، روز نیایش و مناجات است و دعای عرفه سیدالشهدا(ع) که کارخانه انسان سازی است خوانده می‌شود، لازم است همه در این مراسم شرکت کنند و قدر دعای عرفه را بدانند، این روز مصادف با شهادت سفیر امام حسین(ع) حضرت مسلم بن عقیل نیز می‌باشد.

امام جمعه آبیک، ابراز کرد: در آستانه سالروز شهادت شهید چمران هستیم که به نام روز اساتید نامگذاری شده، شهیدی که امام خمینی(ره) در خصوص او فرمودند، مثل چمران باشید و رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص شهید رئیسی چنین فرمودند که لازم است برای انتخاب رئیس جمهور آینده کسی را مثل شهید چمران و شهید رئیسی باشد، انتخاب کنید.

وی تصریح کرد: ۱۴ روز به تکمیل حماسه‌ای که در تشییع شهدای خدمت خلق شد، مانده و باید با انتخاب اصلح این حماسه را تکمیل کنیم.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اخلاق انتخاباتی باید رعایت شود، لذا باید صحبت‌های کاندیداها را شنید و یک نفر اصلح را انتخاب نمود.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: معیارهای انتخاب اصلح را رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد در حرم امام راحل عنوان کردند.

امام جمعه شهرستان آبیک اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، حجت الهی را برای همه ما تمام کردند و ان‌شاءالله کاری کنیم دل داغدار ایشان با انتخاب خوب و باحضور حداکثری خشنود شود و امام و شهدا نیز با انتخاب اصلح خوشحال شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان جبهه مقاومت، هم با حضور حداکثری مردم و هم با انتخاب شما مردم کار دارند و به آن امید بسته‌اند، اما دشمنان ملت و نظام سلطه بدانند این ملت در ۸ تیر ماه تمام امید آنها را برای رسیدن به آرزوهای شیطانی‌شان به یأس تبدیل خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha