چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
.

حوزه/امام‌جمعه کمالشهر : هرچه مشارکت در انتخابات پیش رو بالا باشد، اقتدار ملی، مقبولیت نظام و ثبات سیاسی کشور تقویت خواهد شد و امنیت کشور بیمه خواهد شد و دشمنان قسم‌خورده مأیوس و دوستان خوشحال خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، نمازجمعه کمالشهر به امامت حجت‌الاسلام نور پور و با حضور مردم و مسئولان این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام نور پور، ضمن گرامیداشت روز عرفه گفت: دعا و نیایش در اسلام از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ دعا از اعظم عبادات، سلاح مؤمن، ستون خیمه دین و نور آسمان‌ها و زمین است. دعا به انسان قابلیت، اعتبار و شایستگی می‌بخشد و انسان را پیش حق‌تعالی عزیز و ارزشمند می‌گرداند و دعا به انسان آرامش بخشیده و گردوغبار غفلت‌ها را از روح انسان می‌زداید. دعا همیشه مطلوب است به‌ویژه در ایام خاص مثل روز عرفه که روز دعاست.

وی ضمن تبریک عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت و جشن‌های عید غدیر خم یادآور شد: همه هیئت‌ها، مساجد، پایگاه‌ها و آحاد مردم ان‌شاءالله تلاش کنند تا جشن‌های عید غدیر خم و عید بزرگ مباهله در منطقه به نحو مطلوب اجرا گردد.

خطیب نمازجمعه در ادامه به مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: از جمله برکات و دستاوردهای مهم و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات و اعطای حق رأی به آحاد مردم است. در طول عمر مبارک انقلاب اسلامی تا به امروز ۴۱ انتخابات برگزار شده است. همه مسئولین کشور مستقیم و غیرمستقیم به‌وسیله مردم انتخاب می‌شوند.

خطیب نمازجمعه کمالشهر افزود: باید از گذشته و حاکمیت دولت غرب‌گرا و رکود اقتصادی بر کشور و نگاه و اتکا به خارج درس عبرت گرفت و تلاش کرد تا دولتی خدوم، ولایت‌مدار، متعهد، کاردان، مردم‌دار و معتقد به شعارهای انقلابی نظیر دولت شهید رئیسی روی کار بیاید چرا که رئیس‌جمهور در کشور ما بالاترین قدرت اجرایی کشور و رئیس قوه مجریه است، لذا اگر سکان دولت را شخص واجد شرایط به دست بگیرد خیلی از نابسامانی‌ها سامان خواهد گرفت.

وی در ادامه خطاب به نامزدهای عزیز و طرفداران آنها هم گفت: عزیزان توجه کنند از جمله ترفندها و توطئه‌های خطرناک شیطان و شیطان‌صفتان ایجاد تفرقه، اختلاف و بدبینی در جامعه و در بین نیروهای انقلاب است و در مقابل، اتحاد و وحدت کلمه، تقویت برادری از اصلی‌ترین برنامه‌های رهبران دینی بوده است؛ لذا نیروهای انقلاب و نامزدها و طرفداران آنها از هرگونه اختلاف و تفرقه پرهیز کنند و بدانند تفرقه و اختلاف عزت، شوکت و قدرت را در هم می‌شکند و دشمن را شاد خواهد کرد.

امام‌جمعه کمالشهر افزود: در بحث انتخابات در یک کلمه، هم دقت و توجه به اینکه چه کسی را انتخاب می‌کنیم با آن شاخص‌های که گفته شد مهم است و هم اصل مشارکت گسترده مردم؛ هرچه مشارکت در انتخابات پیش رو بالا باشد، اقتدار ملی، مقبولیت نظام و ثبات سیاسی کشور تقویت خواهد شد و امنیت کشور بیمه خواهد شد و دشمنان قسم‌خورده مأیوس و دوستان خوشحال خواهند شد.

حجت‌الاسلام نور پور در ادامه به بخشی از پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الله احرام اشاره کرد و گفت: "اجتماع عظیم و مناسک پیچیده حج هرگاه با چشم تدبر دیده شود برای مسلمان، قوت قلب و سرچشمه اطمینان است و برای دشمن و بدخواه هراس‌انگیز و پر هیبت. برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج گذاران به آحاد مردم تسری یابد." آری! امروز خدا و رسول و همه انبیای ابرار، آزادی‌خواهان و وجدان‌های بیدار درجهان از ظلم و جور و کودک کشی اسرائیل سفاک برائت می‌جویند. از حمایت آمریکا و انگلیس و بعضی از کشورهای اروپایی از جنایات این غده چرکین سرطانی برائت می‌جویند. از سکوت و انفعال سران کشورهای عربی و به‌اصطلاح اسلامی برائت می‌جویند و بر آنان لعن و نفرین می‌کنند. امروز همه با زبان حال و قال شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سرمی دهند و به این شعار جهانی افتخار می‌کنند. نورپور در پایان از تاریکی معابر و عدم رعایت شئون اسلامی در بعضی از محلات و کوچه‌ها،معابر و پارک‌ها گلایه کرد و از مسئولین محترم خواستار برخورد جدی با هنجارشکنان و مخلان امنیت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha