یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
ماموستا کلشی نژاد

حوزه/ ماموستا کلشی نژاد به موضوع مهم انتخابات پیش‌رو در کشور اشاره کرد و گفت: بی‌تردید انتخابات از مهمترین موضوعات کشور است و همه وظیفه دارند که در این انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه که در مسجد شافعی این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) به اهمیت کنگره عظیم حج و به اقیانوس بیکران معنوی این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: حج، یک کنگره عظیمی است که همه ساله برگزار شده و خداوند متعال بر کسانی که دارای استطاعت جسمی و مالی هستند این زیارت را واجب کرده است و حج از ارکان دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: پیام مهم حج، اتحاد و همبستگی در سراسر بلاد اسلامی است که مسلمانان با لبیک به دستور خداوند، به این سفر پر خیر و برکت و واجب مشرف می‌شوند و اتحاد امت اسلامی را رقم می‌زنند و این سفر سبب می‌شود که آنان از وضعیت مسلمانان سایر کشورها آگاهی می‌یابند و بی‌تردید نباید نسبت به امت اسلامی بی‌تفاوت بود.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه امروز مسئله غزه مطرح است تصریح کرد: در حال حاضر مسئله فلسطین و غزه از مهمترین مسائل جهان اسلام است و مسلمانان باید به آن توجه کنند و حجاج نیز باید در مناسک حج، اتحاد و انسجام جهان اسلام را به دنیا مخابره کنند.

وی بیان کرد: در چند ماهه گذشته شاهد حرکت وحشیانه رژیم‌صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه هستیم و بنابراین حجاج باید پیام خود را به حکام بلاد اسلامی و جامعه بشری و مسلمانان سراسر جهان مخابره کنند و در این راستا مسلمانان باید برای پیشبرد اهداف اسلامی جهاد کرده و اسرائیل را به عنوان جرثومه فساد ریشه‌کن کنند چون دین اسلام دین رحمت و مهربانی است و پیامبر اسلام(ص) نیز به رحمت‌للعالمین معروف بود و مسلمانان پیرو چنین پیامبری هستند و اهل تجاوز و تعدی نیستند.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به اینکه مردم غزه خواستار یک زندگی با امنیت و آرامش در سرزمین خود هستند اظهار داشت: اما رژیم‌صهیونیستی در مقابل دیده‌بان حقوق بشر، دست به نسل‌کشی و جنایت فجیع زده است و بنابراین امت اسلامی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین آماده هستند و باید برای از بین بردن این جرثومه فساد تلاش کنند.

وی در ادامه خطبه‌ها به موضوع مهم انتخابات پیش‌رو در کشور اشاره کرد و گفت: بی‌تردید انتخابات از مهمترین موضوعات کشور است و همه وظیفه دارند که در این انتخابات شرکت کنند و انتخابات نیز حق آحاد جامعه ایرانی است و باید برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، شخص مورد علاقه را انتخاب کنند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اینکه روز هشت تیر ماه انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود بیان کرد: از تمامی اقشار، نهادها، تشکل‌ها و فعالان اجتماعی و سیاسی درخواست می‌شود که برای دعوت مردم برای حضور در صحنه تلاش کنند و امید است مردم نیز انتخاب اصلح داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر باید از هرگونه حاشیه دوری کرده و فردی امین و صالح را که بتواند آرمان‌های انقلاب اسلامی را پیش ببرد انتخاب کنند تا مشکلات کشور حل شود و شاهد شکوفایی کشور در تمامی زمینه‌ها باشیم.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به اینکه نباید در انتخابات کسی را تخریب کرد گفت: بی‌شک تمامی نامزدهای انتخاباتی، افراد صالحی هستند و از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند بنابراین مردم نباید نسبت به این نامزدها دست به توهین و الفاظ رکیک زنند و اتحاد و انسجام را خدشه‌دار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha