چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
المصطفی

استاد حوزه تصریح کرد: نگاه حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها به زندگی این بود که خانه مکانی مقدس و محل عبادت است. اگر ما هم خانه را مکانی مقدس بدانیم رفتار و سلوکمان کنترل شده خواهد بود، همانگونه که امام رضا علیه السلام خادمی از خادمانشان را که در خانه فریاد می زد مواخذه فرمودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین صادقی در مراسمی که به عنوان سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها در دانشگاه مجازی جامعه المصطفی با حضور اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار گردید. در بیان فضیلت دهه اول ذی الحجه و اعمال مورد توصیه اسلام در این ایام اشاره و سپس به شرح جریان ازدواج دو دردانه عالم وجود حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها پرداخت و با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، گفت: براساس روایت نورانی پیامبر اسلام(ص) «ما بُنِیَ بِناءٌ فِی الإِسلامِ أحَبُّ إلَی اللّه ِ تَعالی مِنَ التَّزویجِ / در اسلام هیچ بنایی نزد خداوند متعال دوست داشتنی تر از ازدواج نیست.»

وی ادامه داد: نگاه حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها به زندگی این بود که خانه مکانی مقدس و محل عبادت است. اگر ما هم خانه را مکانی مقدس بدانیم رفتار و سلوکمان کنترل شده خواهد بود، همانگونه که امام رضا علیه السلام خادمی از خادمانشان را که در خانه فریاد می زد مواخذه فرمودند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به این که کمک زوجین به یکدیگر در زندگی دارای اجر و پاداش فراوان است، افزود: در تصحیح نگاهمان به خانه و خانواده این که خانه محلی برای سیر و سلوک معنوی است و مدارا با همسر نردبان بالا رفتن و رسیدن به کمالات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha