پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
.

حوزه/ عثمان سونکو، نخست وزیر سنگال، ضمن همدست دانستن قدرت‌های بزرگ جهان در نسل‌کشی مردم غزه و محکوم کردن آن، از رئیس جمهور کشورش خواست تا سنگال نیز به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه سازمان ملل تشکیل داده بپیوندد.

به گزارش گروهِ ترجمۀ خبرگزاری حوزه، عثمان سونکو، نخست وزیر سنگال، خواستار همبستگی با مردم فلسطین شد و نسل‌کشی جاری علیه فلسطینیان در غزه را محکوم کرد.

در نشستی با موضاعات سیاسی که با حضور صدها جوان در داکار، پایتخت سنگال، برگزار شد، نخست‌وزیر سنگال قدرت‌های بزرگ جهان را به همدستی در تراژدی‌ای که در طول هشت ماه در غزه منجر به مرگ و ویرانی شده متهم کرد.

وی طی درخواستی مستقیم از رئیس جمهور این کشور، به لزوم حمایت سنگال از پروندۀ آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری، مستقر در لاهه، اشاره کرد که براساس آن رژیم صهیونیستی را به نقض تعهدات خود تحت عنوان کنوانسیون نسل‌کشی در جنگ نوار غزه متهم می‌کند.

او در ابتدای جلسه تصریح کرد: من سخنرانی خودم را با درخواست یک دقیقه سکوت و دعا برای شهدای فلسطین آغاز می‌کنم.مردمی که در این کشور، امروز، با همدستی همۀ قدرت‌های جهان در معرض نسل‌کشی قرار گرفته‌اند.

این مقام سنگالی در ادامه افزود: کسانی که خود را به عنوان دموکراسی‌های بزرگ معرفی می کنند و کسانی که از حقوق بشر دفاع می کنند امروز بزرگترین شریک جرم در نسل‌کشی مردم فلسطین هستند.

شایان ذکر است ماه دسامبر، آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی تشکیل پرونده داد و این رژیم را به ارتکاب نسل‌کشی فلسطینیان در غزه متهم کرد. از آن زمان تاکنون، بیش از ده کشور به پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی پیوسته یا اعلام کرده‌اند که قصد دارند به آن بپیوندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha