سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
 دیوان بین‌المللی لاهه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد گفت: حکم لاهه فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل را برای پایان دادن به اشغالگری افزایش می دهد.

حجت الاسلام عبدالله قدمی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع)بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه حکم دیوان بین‌المللی دادگستری می‌تواند تأثیرات مهمی برای مردم فلسطین داشته باشد، افزود: این حکم بر حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خود می‌تواند به تقویت هویت ملی و حقوق بشر کمک کند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر، این حکم می‌تواند به تقویت حمایت‌های بین‌المللی از فلسطینیان و فشار بر رژیم‌های رژیمی منجر شود، اظهار داشت: این حکم ممکن است به منزوی شدن رژیم وضعیتی در عرصه بین‌المللی و تضعیف موقعیت سیاسی آن منجر شود.

استاد حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه این تأثیرات به ویژه در شرایطی که جنگ و تنش‌ها ادامه دارد، می‌تواند نقطه عطفی برای فلسطین باشد، خاطرنشان کرد: این حکم می‌تواند فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل را برای پایان دادن به اشغالگری افزایش دهد.

حجت الاسلام قدمی بیان داشت: با این حال، اجرای عملی این حکم و تأثیر آن بر کاهش تنش‌ها به واکنش‌های بین‌المللی و عملی منجر خواهد شد و تا زمانی که اسرائیل به اشغالگری خود ادامه دهد، تنش‌ها همچنان پابرجا خواهد ماند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در مجموع، این حکم می‌تواند ابزاری برای فشار بر اسرائیل باشد، اما به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: به عملی نمودن حکم و فشار بین‌المللی بیشتر برای پایان دادن به اشغالگری و تحقق حقوق فلسطینیان نیاز است تا زمینه کاهش تنش‌ها فراهم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha