دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
بایدن

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بایدن از انتخابات آمریکا کناره گیری کرد

رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات اعلام کرد از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری می‌کند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه و همزمان با افزایش فشارهای سیاستمداران دموکرات‌، اعلام کرد از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ کناره‌گیری می‌کند.بایدن پس از عملکرد فاجعه‌بار در مناظره با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود و همچنین عقب‌افتادن از او در نظرسنجی‌ها، تحت فشار شدید دموکرات‌ها برای کناره‌گیری قرار گرفته بود.

منبع:ایسنا

پاسخ یمن قطعی شد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح یمن در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی هیچ خط قرمزی ندارند، گفت که این نیروها عمق اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.محمد عبدالسلام در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که تجاوز اسرائیل به الحدیده آشکار بود و دشمن جنگ علنی را آغاز کرد. این تجاوز، تلاشی برای تغییر چهره شکست خورده دشمن است.سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد که «عمق اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد. دشمن اسرائیلی تلاش دارد تا درگیری را گسترش دهد و از قواعد درگیری فراتر برود».عبدالسلام افزود که نبرد با مردم یمن آسان نخواهد بود. رویارویی با دشمن صهیونیستی باز و آشکار و بدون مرز خواهد بود. ما به هیچ‌یک از قواعد درگیری با دشمن صهیونیستی پایبند نخواهیم بود. از تشدید تنش هراسی نداریم و در مسیر یک هدف عادلانه حرکت می‌کنیم.این مقام ارشد انصارالله یمن در ادامه تصریح کرد که مقاومت یمن آماده و قادر به تحمل همه تبعات پاسخ به رژیم صهیونیستی است و ماهیت پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی را ماهیت و شرایط نبرد تعیین می‌کند. «هیچ خط قرمزی در پاسخ ما به تجاوزات رژیم صهیونیستی وجود ندارد».

منبع: خبرنگاران جوان

بورس تل آویو سقوط آزاد کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سقوط شدید بورس تل‌آویو در پی حملات این رژیم به یمن و ترس از پاسخ تنبیهی طرف مقابل خبر دادند.روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» (یکشنبه) از کاهش شدید ارزش سهام در بورس تل آویو در سایه نگرانی از پاسخ ارتش یمن به حمله (شنبه) ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در جنوب یمن خبر داد.هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند.بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این حمله توسط ۲۰ جنگنده اف ۳۵ و حامل صدها تن مواد منفجره انجام شده است.در همین ارتباط شبکه المیادین به نقل از وزارت بهداشت یمن گزارش داد که شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده به ۶ شهید، ۳ مفقود و ۸۳ زخمی رسیده است.

منبع: خبرنگاران جوان

ایران به رتبه ۷۰ هوش مصنوعی رسید

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری به اشاره به رتبه ۷۰ ایران در حوزه هوش مصنوعی در دنیا گفت: ما هنوز تا رتبه دهم این علم در نیا که رهبری هوش مصنوعی را هدایت می کنند، فاصله زیادی داریم. شقایق حق‌ جوی جوانمرد در نشست خبری که با محورهای حمایت از توسعه آموزش هوش مصنوعی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی؛ استاد محوری بخش سامانه(نان)، تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی رشته های تحصیلی، حمایت از نخبگان استعدادهای درخشان و ساماندهی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برگزار شد، به اهمیت توجه به هوش مصنوعی در دروس دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رتبه ایران در حوزه هوش مصنوعی حدود ۷۰ در دنیال است و هنوز فاصله زیادی به ۱۰ رتبه برتر این علم داریم. در واقع هوش مصنوعی در بین فناوری نوظهور، همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبک زندگی روزمره را تغییر داده و تنها فناوری است که مقام معظم رهبری برای ما هدفگذاری کمّی کرده است تا بین ۱۰ کشور برتر قرار گیریم.وی در ادامه تصریح کرد: ویژگی موج‌های فناوری این است که زمین بازی کسب‌وکارها را تغییر می‌دهد و اگر به اندازه کافی آمادگی برخورد با آن را نداشته باشیم شکننده و از بین برنده است، اگر همه مشاغل تخصصی آمادگی مواجهه با هوش مصنوعی را نداشته باشند آسیب خواهند دید.

منبع:ایسنا

ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد

رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه در شهر سیراچا تایلند برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان توسط علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدهادی صیدی در وزن ۸۷ کیلوگرم، حمیدرضا کشتکار در وزن ۹۷ کیلوگرم و ابوالفضل فتحی تزنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به نشان طلا، احمدرضا محسن نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم به نشان نقره و اهورا بویری در وزن ۷۲ کیلوگرم و محمد ارجمند در وزن ۸۲ کیلوگرم به نشان برنز دست پیدا کردند.در رده بندی تیمی، ایران با ۲۰۶ امتیاز به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و تیم‌های قزاقستان با ۱۸۵ و قرقیزستان با ۱۴۱ امتیاز بترتیب دوم و سوم شدند.

منبع:شبکه خبر

شریعتی اخطار ایمنی گرفت

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: بیمارستان شریعتی جزو بیمارستان‌هایی است که اخطار ایمنی دریافت کرده بود.مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: مهروموم ساختمان‌های ناایمن، وظیفه قوه قضائیه است و آتش نشانی نمی‌تواند به تنهایی عمل کند.

منبع:شبکه خبر

ایران حمله به یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن را به شدت محکوم کرد.ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات رژیم صهیونیستی به تأسیسات بندر الحدیده یمن را به شدت محکوم کرد و افزود مردم مظلوم، اما مقتدر یمن تاوان حمایت شرافتمندانه خود از شهروندان و زنان و کودکان بی‌گناه غزه را می‌دهند.سخنگوی وزارت امور خارجه این حملات را که منجر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی بندر الحدیده و شهادت و جراحت جمعی از مردم یمن شد، بیان‌گر خوی تجاوزکارانه رژیم کودک‌کُش اسرائیل توصیف کرد و نسبت به خطر تشدید تنش و گسترش آتش جنگ در منطقه در نتیجه ماجراجویی‌های خطرناک صهیونیست‌ها هشدار داد.کنعانی تداوم کشتار و محاصره همه جانبه ساکنان بی‌دفاع نوار غزه را ریشه اصلی تنش‌های جاری در منطقه دانست و افزود تا وقتی که تجاوزات رژیم صهیونیستی در فلسطین به ویژه باریکه غزه ادامه دارد، آرامش به منطقه بازنخواهد گشت.

منبع:شبکه خبر

اسرائیل مهیای مذاکرات صلح شد

روزنامه یدیعوت آحارنوت چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره به نقل از منابع آگاه افزود که جلسه نتانیاهو و اعضای هیأت مذاکره کننده با حماس و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی مثبت بوده است.از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ضمن تایید تصمیم اعزام هیات مذاکره کننده به دوحه قطر در پنجشنبه این هفته اعلام کرد که این اقدام پس از بررسی پنج ساعته صورت گرفته است.این سازمان افزود که محور بحث و بررسی نتانیاهو شامل پیامدهای توافق اسرا با حماس و تاثیر آن بر حوادث جاری در شمال اسرائیل و نیز حوادث جاری با حوثی‌ها بوده است.

منبع:ایرنا

حجه مورد حمله هوایی قرار گرفت

هواپیماهای ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس منطقه «بحیص» از توابع شهر «میدی» واقع در غرب استان حَجَّة در شمال غرب یمن را بمباران کردند.رسانه های وابسته به جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کردند جنگنده های ائتلاف متجاوز منطقه رأس عیسی در استان الحدیده را چهار بار بمباران کردند.حملات مذکور ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس به خاک یمن، کمتر از ۲۴ ساعت بعد از حمله هوایی وحشیانه (شنبه) جنگنده های رژیم صهیونیستی به نقاطی در بندر الحدیده در غرب یمن صورت می گیرد که وزارت بهداشت دولت قانونی یمن، امروز در بیانیه‌ ای اعلام کرد: شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به استان الحدیده به ۶ شهید، ۳ نفر مفقود و ۸۳ زخمی افزایش یافتند.در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

منبع:ایرنا

رزمایش دریای سفید برگزار شد

وزارت دفاع روسیه یکشنبه اعلام کرد که ناوهای جنگی روس در دریای سفید در شمال غرب این کشور رزمایش برگزار کردند. در این رزمایش کشتی‌های ضدزیردریایی «اونگا» و «ناریان-مار» روسیه حضور داشته و نحوه استفاده از تسلیحات و جنگ‌افزارهای رادیو-الکترونیک را در یک حمله همزمان هوایی و دریایی تمرین کردند.خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه نوشت: این کشتی‌های کوچک ماموریت‌های رزمی و تمرینی برای مقابله با حملات هوایی دشمن فرضی انجام دادند.بر اساس این بیانیه، این کشتی‌ها با سامانه‌های ضدهوایی و توپخانه‌های دریایی به اهداف هوایی شبیه‌سازی شده شلیک کردند.

منبع:ایرنا

تبادل آتش در پنسیلوانیا ۹ کشته و زخمی برجای گذاشت

مقام‌های آمریکایی یکشنبه اعلام کردند که «تبادل آتش» در تجمعی در غرب فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا سه نفر کشته و دستکم ۶ تن دیگر زخمی شدند.در این تجمع که در منطقه «کارول پارک» فیلادلفیا برگزار شد، بیش از ۱۰۰ نفر حضور داشتند و تیراندازی ساعت ۲ بامداد به وقت محلی رخ داد.پلیس در بیانیه‌ای گفت که یک مرد ۳۳ ساله در محل تیراندازی کشته شد و دو مرد ۲۳ و ۲۹ ساله نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

منبع:ایرنا

بارسا با ستاره یورو به توافق رسید

توافق بارسلونا با نیکو ویلیامز، ستاره بی‌بدیل یورو ۲۰۲۴ و باشگاه اتلتیک بیلبائو نهایی شد. اسپورت اسپانیا گزارش داد که ویلیامز اولین خرید بارسلونا خواهد بود. چراغ سبزها برای نهایی شدن قرارداد ۵ ساله او داده شده و هفته آینده او رسماً بارسایی می‌شود.گفته می‌شود که بارسلونا به نیکو ویلیامز اطمینان داده که قرارداد او به سرعت امضا می‌شود و مشکلی برای ثبت قرارداد به لحاظ مالی وجود ندارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

پاپ خواستار صلح جهانی شد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از مردم جهان خواست به خاطر بازی‌های المپیک پاریس با یکدیگر متحد شوند و مسیر صلح را در پیش بگیرند.پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی هفتگی خود در میدان سنت پیتر به مناسب برگزاری بازی‌های المچیک پاریس ۲۰۲۴ خواستار آتش‌بس و صلح در جهان شد. رهبر مسیحیان کاتولیک گفت: «این هفته بازی‌های المپیک در پاریس آغاز می‌شود و پس از آن بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود. ورزش قدرت اجتماعی بالایی دارد و می‌تواند مردم را از فرهنگ‌های مختلف به طور مسالمت آمیز متحد کند.»پاپ جنگ را شکست خطاب کرد و افزود: «امیدوارم این رویداد چراغی باشد از جهانی فراگیر که ما می‌خواهیم بسازیم و ورزشکاران با ورزش خود پیام‌آور صلح و الگوهای اصیل برای جوانان باشند. به ویژه، همان‌طور که در این سنت باستانی وجود دارد، ممکن است بازی‌های المپیک فرصتی برای فراخوان آتش‌بس در جنگ‌ها باشد.»

منبع: خبرنگاران جوان

جوانان ایران از رقابت های جهانی جا ماندند

تیم ملی هندبال جوانان ایران در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی جوانان آسیا مقابل ژاپن، مغلوب شد.تیم ملی هندبال جوانان ایران در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی جوانان آسیا مقابل ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی، در یک بازی نزدیک با نتیجه ۲۹ – ۳۱ مغلوب شد و شانس حضور در مرحله نیمه نهایی را از دست داد.

منبع: خبرنگاران جوان

اسرائیل جنوب لبنان را به توپ بست

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان همچنان ادامه دارد.ارتش رژیم صهیونیستی در تعرضی کم‌سابقه طی ۹ ماه گذشته، یکی از برج‌های دیده‌بانی ارتش لبنان در جنوب این کشور را هدف قرار داد.به گزارش خبرنگار الجزیره، یک تانک صهیونیستی این برج دیده‌بانی را در یکی از مواضع ارتش لبنان در اطراف شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان هدف قرار داده است.الجزیره اعلام کرد که در نتیجه شلیک گلوله از سوی این تانک صهیونیستی به این برج دیده‌بانی ۲ نظامی لبنانی زخمی شده‌اند.

منبع:مهر

کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا فاش شد

داده‌های جدید نشان می‌دهد دولت آمریکا تا سپتامبر سال ۲۰۲۳، حدود ۳ هزار و ۷۴۸ کلاهک هسته‌ای در انبارهای هسته‌ای خود داشته است.بر اساس سند جدیدی که اداره امنیت ملی هسته‌ای (NNSA) آمریکا منتشر کرد این کشور اطلاعات مربوط به ذخایر هسته‌ای خود را که شامل بیش از ۳ هزار کلاهک تا سپتامبر ۲۰۲۳ بود، از حالت طبقه بندی خارج کرده است.این سند جدید نشان داد که اندازه ذخایر هسته‌ای آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۲۱، تقریباً یکسان باقی مانده است. بنا به اعلام دولت آمریکا این کشور تا سپتامبر ۲۰۲۰ دارای ۳۷۵۰ کلاهک هسته‌ای بوده است.اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یادآور شد که تعداد کنونی کلاهک‌های هسته‌ای نسبت به سال ۱۹۶۷، زمانی که ذخایر به ۳۱۲۵۵ کلاهک به اوج خود رسید، کاهش چشمگیری داشته است. این آمار شامل کلاهک‌های فعال و غیرفعال است.آمریکا در سال ۱۹۴۵ شروع به انباشت تسلیحات هسته‌ای کرد. تعداد تسلیحات هسته‌ای آمریکا بین سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۷ به طور تصاعدی افزایش یافت و حداکثر خود یعنی ۳۱ هزار و ۲۵۵ کلاهک رسید.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha