سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
غزه

حوزه/ مؤسسه مردم نهاد رنگ زیتون با کمک جمعی از خیرین در شرایط جنگ غزه، مدرسه تبسم را در شمال و جنوب نوار غزه برای کودکان فلسطینی تأسیس کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مؤسسه مردم نهاد سرزمین رنگ زیتون از سال ۹۵ کارش شروع به کار کرده است و اولین کشوری که مورد توجه این موسسه واقع شد کشور فلسطین و منطقه غزه است. تعدادی از کودکان فلسطینی یتیم تحت حمایت موسسه قرار دارند و به کودکان و دانش آموزان محروم و ایتام غزه از قبل از جنگ و تاکنون کمک رسانی می‌شود.

این مؤسسه امسال به دلیل شرایط خاص غزه در ماه مبارک رمضان فراخوانی برای ایتام غزه اعلام کرد و تعدادی کودک یتیم را تحت حمایت موسسه قرار دادند.

این مؤسسه مدتی است که در شرایط سخت جنگ در غزه چند مدرسه با عنوان تبسم در شمال و جنوب غزه تاسیس کرده است.

در همین راستا خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با سمانه افشاری نژاد فعال بین المللی و از مؤسسین این مدرسه به گفت و گو پرداخته است.

سمانه افشاری نژاد فعال بین المللی و از اعضای فعال موسسه رنگ زیتون در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به نحوه تأسیس مدرسه تبسم در غزه اظهار کرد: قبل از جنگ و عملیات طوفان الاقصی، تابستان سال گذشته ، با یکی از دوستان خوبمان در غزه صحبت کردیم که در غزه برای کودکان و دانش آموزان ایتام و محروم، مدرسه ای تؤسیس کنیم.همه چیز روی کاغذ آماده بود، که جنگ شد و کار متوقف شد.

وی ادامه داد: از آن به بعد کمک ها را صرف غذاو آب رسانی و ارزاق برای خانواده ها و کودکان غزه کردیم، تا اینکه بعد از عید نوروز امسال، تصمیم گرفتیم که مدرسه را در غزه دوباره پیگیری کنیم تا بچه ها بتوانند درس بخوانند و از مدرسه عقب نمانند.

فعال بین المللی تصریح کرد: از آنجا که در طول جنگ ساختمان مدارس بمباران شده و تخریب شدند سعی کردیم مدارس را در چادر راه اندازی کنیم و بعد از جنگ ان‌شاءالله ساختمان بسازیم. در حال حاضر رابط های ما با توجه به شرایط غزه چادر خریدند یا اجاره کردند و از هر کلاس حدود ۲۵ دانش‌آموز را ثبت نام کردند.

افشاری نژاد گفت: فعلا این مدارس برای پایه های اول و دوم و پیش دبستانی است و دروس ریاضی قرآن، انگلیسی و عربی و حروف الفبا آموزش داده می‌شود.

این فعال بین المللی با اشاره به اینکه دو هفته از راه اندازی این مدارس می گذرد، ادامه داد: ما در گروه رنگ‌زیتون به لطف خدا توانستیم در سه نقطه غزه در حد توان، مدرسه تبسم را راه اندازی کنیم. یعنی دو مدرسه در شمال غزه یکی به نام منطقه الدرج و یک مدرسه در جنوب غزه تأسیس کردیم.

عضو فعال مؤسسه رنگ زیتون گفت: با توجه به استقبال و بازخوردی که از راه اندازی این مدارس داشتیم خانواده ها مایلند پایه های بالاتر و تعداد دانش آموزان بیشتری را ثبت نام کنیم اما با توجه به شرایط جنگ و مشکلات انتقال وجه برای رابط هایمان راه اندازی مدارس بیشتر برایمان مقدور نیست.

وی در خصوص حال و هوای این مدرسه در سایه جنگ شدید در غزه گفت: بچه ها هم درس می خوانند و هم بازی می کنند و هم‌ میان وعده و آب دارند و هم غم و غصه جنگ یادشان می رود و این کلاس ها موجب می‌شود فشار روانی ناشی از پیامدهای جنگ برای بچه ها کمتر شود.

این فعال بین المللی با تأکید بر اهمیت کمک به مردم غزه در همه حال گفت: مقاومت برای اینکه ادامه داشته باشد، نیاز به همراهی و همدلی دارد هر چند این همدلی کوچک باشد. همه ما می‌توانیم به قدر خود کمک های کوچکی را به مردم غزه برسانیم.

تحصیل در زیر بمباران ؛ نمادی از اراده کودکان فلسطینی برای پیروزی  + عکس

تحصیل در زیر بمباران ؛ نمادی از اراده کودکان فلسطینی برای پیروزی  + عکس

تحصیل در زیر بمباران ؛ نمادی از اراده کودکان فلسطینی برای پیروزی  + عکس

تحصیل در زیر بمباران ؛ نمادی از اراده کودکان فلسطینی برای پیروزی  + عکس

تحصیل در زیر بمباران ؛ نمادی از اراده کودکان فلسطینی برای پیروزی  + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha