پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: کاهش جمعیت خطری جدی برای آینده کشور است و باید برای جلوگیری از این روند، چاره ای اندیشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج با تأکید بر این که باید موانع فراروی ازدواج آسان آسیب شناسی شود، اظهار داشت: در کنار مباحث فرهنگی، البته مشکلات معیشتی هم تا حدودی در تأخیر در امر ازدواج مؤثر است اما می‌بینیم که در استان‌های کم‌برخوردارتر از مازندران اوضاع مسئله ازدواج و جمعیت بهتر است.

وی افزود: کارشناسان و مسئولان برای پیری جمعیت در آینده نه چندان دور کشور زنگ‌های هشدار و خطر را به صدا درآوردند پس باید این مسئله را جدی بگیریم.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به علل کاهش جمعیت خاطرنشان کرد: بحث سقط جنین، آمار بالای سزارین، مصرف بی‌رویه سموم کشاورزی، عدم نظارت بر واردات در اقلام دارویی و کشاورزی، افزایش فوتی ناشی از تصادفات و غیره از آسیب‌ها است که برای جلوگیری از آنها نیاز به انجام اقدامات سلبی است و در بخش ایجابی نیز در نظر گرفتن مشوق‌هایی لازم است.

وی گفت: رتبه مازندران در بحث جمعیت از آخر حدود سومی یا چهارمی است و این مساله واقعاً نگران‌کننده است و برای حل این مشکل باید زمینه ازدواج آسان و به موقع و همچنین فرزندآوری را فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha