چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
المصطفی

طلاب مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی با مدیران و مسئولان مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری حوزه در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین ساجد رئیس مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی ضمن خوشامدگویی به طلاب و مسئولین مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، با اشاره به آیه ”إِنَّ الَّذینَ آمَنوا وَالَّذینَ هاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ أُولئِکَ یَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحیمٌ ” خطاب به طلاب، گفت: مصداق این آیه طلاب هستند زیرا طلاب المصطفی کسانی هستند که از کشورهای خود هجرت کرده تا مبانی دین را یاد بگیرند و برگردند و مبلّغ دین باشند. این توفیقی است که خداوند به شما عنایت کرده است و این نعمت بسیار بزرگی است که از میلیون ها نفر انتخاب شدید تا مشکلات و گره مردم که بر سر راهشان هست را باز کنید. مشتاقانی از سراسر دنیا منتظر هستند که طلاب برگردند و به آنها خدمت کنند.

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی ادامه داد: مهم تر از تعلیم، مسائل فرهنگی و تربیتی است، زیرا سیره شما مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، لذا تأکید من به بحث اهتمام بیشتر طلاب در خصوص مسائل معنوی و اخلاق است.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد طلاب را به مطالعه سیره علمای بزرگ سفارش کرد و گفت: طلاب باید مسلّح به علم، تقوا و خواندن نماز شب بشوند. ایشان ضمن بیان این نکته که طلبه ها به علم روز باید آشنا بشوند افزودند: یکی از مهمترین ارکان علم روز، یادگیری زبان و فرهنگ است. علمای ما اگر مسلّط به زبان و فرهنگ باشند، درّ نایاب هستند و همه جا استفاده می شوند.

رئیس مجتمع زبان و فرهنگ شناسی با اشاره به این که ما داشته های غنی داریم و این داشته ها باید با فهم و فرهنگ مردم قالب بندی بشوند، یادآور شد: این قالب بندی تنها با یادگیری زبان و فرهنگ را اتفاق می افتد. لذا مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی المصطفی با همین استراتژی بنا شد و توفیقات خوبی هم داشته است.

وی در ادامه ضمن برشمردن حوزه های دانشی المصطفی و رشته ها و سطوح مختلف مجتمع زبان، بیان داشت: این مجموعه با تلاش همکاران در ۲۲ زبان فعّال است و رشته های مختلفی مجوز گرفته شده و علوم اسلامی به زبانهای مختلف در مقاطع گوناگون در این مجتمع تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد در پایان گفت: ان شاء الله طلابی که به مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی می آیند با یادگیری زبان و فرهنگ بتوانند با زبان و فرهنگ دنیا گفتمان کنند و گفتمان اسلام ناب را انتقال بدهند.

در پایان هر یک از رؤسای مدارس عالی مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی به معرفی مدارس پرداخته و طلاب را با رشته ها و مقاطع آشنا کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha