سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
کد خبر: 1163865
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کتاب «دو قدم مانده تا حرم» روانه بازار نشر شد

حوزه/ کتاب «دو قدم مانده تا حرم» یادنامه شهدای غریب در اسارت استان لرستان به قلم مریم میرزایی از سوی انتشارات پراکنده خرم‌آباد روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «دو قدم مانده تا حرم» یادنامه شهدای غریب در اسارت استان لرستان در ۱۶ فراز و در ۱۶۰ صفحه منتشر شده است که از عناوین فرازهای آن می‌توان به «ذبیح لرستان» شهید غلامرضا چاغروند، «زائر ۱۸ ساله کربلای موصل» شهید مصطفی مدهنی، «جاویدالاثر مفقودالپیکر» شهید سعید گیل‌آبادی، «از باباحسین تا رمادی» منوچهر دانایی طوس، «بسیجی دلاور» محمدصادق امیری، «سربازی ارتش» غلام جمشیدی، «پیرغلام رهبر» حسن عباسی، «در آرزوی دیدار دختر» علی‌قدم کرکی، «ورزشکار جوانمرد» غلام‌حسین قائدرحمت، «از فقر تا عزت شهادت» امین‌الله پارسایی، «محمد به برادرانش پیوست» محمدنبی باقری، «ایستادن در مقابل ظلم و ظالم» عزت‌الله میری، «از خط بهداشت تا خط دشمن» فرج‌الله مقومی، «معلم خط شکن» سیدمصطفی اسماعیل‌زاده کاشانی، «حبیب بن مظاهر لرستان» رحم‌خدا معظمی‌گودرزی و «از شهربانی تا جبهه» علامحمد تقوی اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «آن‌گاه که عزم رفتن داشتند شهادت را نزدیک‌ترین راه رسیدن به مقصود معنا کردند. از شاهراه شهادت به آرزوی دیرینه خود که وصل یار بود، دست یافتند.

فرقی نمی‌کند در کجای دنیا باشی وقتی که خلوص داشته باشی و وجودت پاک و مطهر باشد، دستی از غیب تو را به اوج آسمان‌ها می‌‎رساند و در میان عرشیان چون دُری گرانبها می‌درخشی و شهد شیرین شهادت را از دستان سالار و سرور شهیدان می‌چشی. شهادت از جمله مفاهیم والایی است که ویژه قیام‌ها و انقلاب‌های مکتبی و الهی است انقلاب اسلامی ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.»

شهدای غریب در اسارت شهدایی هستند که در دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و برخی از آنها پیکرهایشان بعد از چند سال به وطن بازگشت و تعدادی نیز هنوز اثری از پیکرهایشان به دست نیامده است.

از مجموع ۱۶ شهید غریب استان لرستان، پنج شهید مربوط به خرم‌‎آباد، ۵ شهید بروجرد، یک شهید دورود، دو شهید ازنا، دو شهید الیگودرز و یک شهید هم نورآباد است که در این کتاب در هر فراز توضیحاتی درباره زندگی و شهادت یک شهید غریب به صورت داستان‌وار ذکر شده است.

کتاب «دو قدم مانده تا حرم» یادنامه شهدای غریب در اسارت استان لرستان به قلم مریم میرزایی و با حمایت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان و ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب استان لرستان با شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات پراکنده خرم‌آباد روانه بازار نشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha