شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
منتظر

حوزه / منتظر گفت: برخی از پیرغلامان در منازلشان خانه نشین هستند و ما در "اجلاس تجلیل از پیرغلامان"، نشان می‌دهیم که هنوز به یاد آنها هستیم.

حمید منتظر رئیس کانون مداحان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، با اشاره به برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان، اظهار داشت: برپایی چنین اجلاس‌هایی اهمیت گذاشتن به نقش پیرغلامان را در مداحی سطح کشور نشان می‌دهد و تجلیل از این افراد یادآور این است که هرگز آنها فراموش نمی‌شوند، چرا که برای مداحی کشور خیلی زحمت کشیدند.

وی افزود: برخی از این پیرغلامان در منازلشان خانه نشین هستند، در بین خانواده حضور دارند و ما با این اجلاس نشان می‌دهیم که هنوز به یاد آنها هستیم، آنهایی که روزی برای دین و جامعه ما مفید بودند الان نباید فراموش شوند، بنابراین باید به دست اندرکار این اجلاس دست مریزاد گفت و مطرح کرد که خدا به همه شما خیر بدهد.

وی تصریح کرد: برپایی این اجلاس در کرمان به نوعی تجدید بیعت با آرمان‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که با حضور مداحان در کنار قبر مطهر این شهید عزیز، برگزار می‌شود، در واقع می‌خواهیم بگوییم که با اهداف و آرمان‌های سردار شهید هم پیمان می‌شویم و این خود یک فضیلت است، ضمن اینکه ما در ماه محرم هم قرار داریم و می‌بایست پرچم عاشورا را هم برافراشته نگه داریم.

رئیس کانون مداحان تهران، در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است در کنار پیرغلامان، جوانان مداح نیز حضور داشته باشند، توضیح داد: البته این اجلاس نامش روی خودش است، ‌ «اجلاس پیرغلامان» یعنی برای افرادی که سن و سالی از آنها گذشته، منتها باید برای جوانان هم فکری کرد تا در این اجلاس حضور داشته باشند، حال می‌بایست مشورت کرد که به جوانان هم بها داده شود، چون آینده جامعه مداحی هم دست جوانان است.

گفتنی است بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان مرداد ماه به همت بسیج صداوسیما و استانداری کرمان نهم تا یازدهم مرداد ماه در این استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha