یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سپهری مدیر حوزه علمیه زنجان

مدیر حوزه علمیه زنجان گفت: تأکید بر علم آموزی و تفقه در دین از خصوصیات برجسته امام باقر علیه اسلام بود

حجت الاسلام علی سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در زنجان، با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام، حضور در عرصه تربیت عالمِ عامل را از اقدامات آموزشی و عملی امام در گسترش علوم اسلامی شمرد و اظهار داشت:از اقدامات مهم امام محمد باقر علیه السلام برای حفظ و ترویج تعالیم ارزشمند دین مبین اسلام، تاکید بر علم آموزی، تفقه در دین و تربیت شاگردان مبرز بود.

وی افزود: در عصر امام محمد باقر علیه السلام در زمینه فقه، کلام و سایر علوم اسلامی، سوالات و مسائل متعددی در جامعه رواج داشت و هر گروهی در برابر مسائل مطرح شده موضع گرفته و به بیان دیدگاه خود می پرداختند.

مدیر حوزه علمیه زنجان بیان کرد: در این فضا امام محمد باقر علیه السلام نیز به تبیین دیدگاه های خود که برخواسته از قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود، پرداختند.

حجت الاسلام سپهری در ادامه به وضعیت کمی و کیفی شاگردان امام باقر علیه السلام اشاره کرد و گفت:رجالیان شیعه و سنی فهرست افراد زیادی از راویان و اصحاب امام باقر علیه السلام از جمله زراره بن اعین، ابان بن تغلب، محمد بن مسلم ثقفی را برشمرده اند و بسیاری از بزرگان فقه و حدیث از شهر های کوفه، بصره، شام، یمامه به قصد بهره گیری علمی نزد حضرت مشرف می شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha