چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها را وظیفه اول مسئولان دانسته و خواستار رفع مشکلات موجود در حوزه کشاورزی منطقه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه اول نماز جمعه و در ادامه مباحث مرتبط با رذایل اخلاقی به بیان پیامدهای منفی کینه توزی از منظر روایات اهل بیت (ع) پرداخت.

وی با استناد به روایتی از امیرالمومنین (ع) بیان داشت: حقد و کینه را پست ترین عیبها برشمرد؛ آن حضرت در این باره می فرمایند: «الحِقْدُ اَلْأمُ العُیوبِ»؛ کینه توزی، پست ترین عیبهاست.

وی در ادامه موارد ذیل را از آثار منفی کینه برشمرد:

۱. زمینه سازی خشم و غضب؛ امام علی (ع) می فرمایند: «الحِقدُ مَثارُ الغَضَبِ»؛ کینه، خشم برانگیز است.

۲. موجب به وجود آمدن فتنه ها؛ در حدیث دیگری از مولای متقیان نقل شده که فرمودند: «سَبَبُ الفِتَنِ الحِقْدُ»؛ علت فتنه ها و آشوبها کینه توزی است.

۳.آسیب زدن به روح و جان خود؛ در روایت آمده که: «الحَقودُ مُعذَّبُ النّفسِ، مُتَضاعَفُ الهَمِّ»؛ جانِ کینه توز در عذاب است و اندوهش دو چندان.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی تصریح کرد: یکی از ویژگی های مومن این است که زود کینه ها را از دل خود بیرون می کند. امام صادق (ع) می فرمایند: «المؤمنُ یَحقِدُ ما دامَ فی مَجلسِهِ، فإذا قامَ ذهبَ عنهُ الحِقدُ کینه مؤمن تا زمانی است که نشسته است، همین که برخاست کینه نیز از دل او می رود.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه به سالروز تاسیس نهاد مقدس جهاد سازندگی در ماه های اول پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و تجربه تشکیل این نهاد را نمونه ای موفق از ساختارسازی مردم پایه دانست.

وی در ادامه خدمت به مردم و رفع مشکلات ابتدایی آنها را وظیفه اول مسئولان دانسته و خواستار رفع مشکلات موجود در حوزه آرد و نان و آب کشاورزی منطقه شد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، فرصت روز عرفه را برای دعا و نیایش مغتنم شمرده و بر اهمیت دعای امام حسین (ع) در این روز تاکید ورزید.

وی در بخشی دیگری با اشاره به رهنمود امام خامنه ای (حفظه الله) مبنی بر لزوم امتداد برائت از دشمنان اسلام از مناسک حج به همه سرزمینهای اسلامی، جنایتهای رژیم جعلی و خونخوار اسرائیل در غزه و حمایتهای همه جانبه رژیم جنایتکار آمریکا را از این رژیم کودک کش محکوم کرد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه خطبه ها بر فضیلت عید سعید قربان و نماز معنوی آن تاکید و همگان را به مشارکت در عمل پرفضیلت قربانی دعوت کرد.

امام جمعه کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت جانگداز امام باقر (ع) به ذکر مصائب آن امام مظلوم پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha