سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر/ جلسه ائمه جماعات و فعالان فرهنگی منطقه دو شهر مقدس قم

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: محله هایی که مساجد موفق دارند کلانتری های آن مناطق کم رفت آمدترین هستند؛ اگر مساجد فعال باشند آسیب های اجتماعی کم خواهد شد و روحانی می تواند به گونه ای در مساجد رفتار و نقش آفرینی کند که محله را به آرامش برساند .

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین ملکی در جمع ائمه جماعات و فعالان فرهنگی منطقه دو شهر مقدس قم که در مسجد رسالت برگزار شد ابراز داشت: امام مسجد می تواند نقش موثری را در راهبری مردم ایفا کند، چرا که در صورت انجام کار دقیق شاهد ارتباط تنگاتنگی بین مردم و مسجد خواهیم بود

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: مسجد در شکل گیری جریان های سیاسی و فرهنگی نقش بسزایی دارد همانطور که در دوران انقلاب مردم در اصلی ترین جایی که با تفکر و رفتار امام و اعلامیه های ایشان آشنا می شدند مسجد بود.

وی ادامه در ادامه گفت: اگر نقش مساجد در راهبری جامعه کم رنگ شود قطعا رابطه علما و روحانیون با مردم‌ قطع خواهد شد، چرا که دشمن با تمام‌توان آمده است روحانیت شیعه را نابود کند، اما نمی تواند چرا که مردم همراه روحانیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: امام‌جماعت مساجد باید توانمند باشد و در جهت پاسخ به شبهات روز قوی عمل کند به طوری که مخاطب جواب سوالات خود را بگیرد

وی تصریح کرد: روحانی تراز، مسجد تراز را شکل می دهد؛ اگر از حیث اطلاعات عمومی در سطحی نباشیم که جوان امروز نسبت به ما احساس نیاز پیدا کند قطعا نقش روحانیت کم رنگ و جامعه دچار آسیب هایی خواهد شد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم ابراز داشت: محله هایی که مساجد موفق دارند کلانتری های آن مناطق کم رفت آمدترین هستند؛ اگر مساجد فعال باشند آسیب های اجتماعی کم خواهد شد و روحانی می تواند به گونه ای در مساجد رفتار و نقش آفرینی کند که محله را به آرامش برساند .

وی یادآور شد: مسجد باید محور باشد و سعی کنیم بیش از ۱۰۰ مسجد تراز در استان داشته باشیم و با برنامه ریزی به گونه ای رفتار کنیم که هیئت ها در مساجد حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان بر هم افزایی مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد خیلی از معضلات و مشکلات جامعه را حل و فصل می کنند.

مساجد، مسائل محلات را حل کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین مردان پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم هم در این نشست در رابطه با هم افزایی و شبکه سازی مساجد استان قم گفت: جلسه امشب در جهت هم افزایی مساجد برگزار شده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی ها بناست با هم افزایی به یک مسجد تراز انقلاب اسلامی برسیم که اهداف اصلی آن کارآمد سازی و فعال کردن مساجد در محلات است، به طوری که بتوانند مسائل محلات را حل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha