چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ |۱۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 19, 2024
2

حوزه/ رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از برگزاری همایش ملی روز بسیج اساتید در تاریخ ۳۰ خردادماه در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر محمدرضا مردانی به همراه جمعی از اساتید و از جمله همسران شهدای علم و فناوری با دکتر جمیله علم‌الهدی استاد دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی دیدار و گفتگو کرد.

مردانی پس از قرائت فاتحه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت اظهار داشت امسال قرار بود در مراسم روز ملی بسیج اساتید مهمان رئیس جمهور باشیم ولی مشیت الهی اینچنین رقم خورد که ایشان به فیض عظیم شهادت در مسیر خدمت به مردم نائل شوند و لذا بدین منظور از شما دعوت می‌کنیم در مراسم روز ملی بسیج اساتید که ۳۰ خرداد برگزار می گردد حضور داشته باشید.

وی با اشاره به این که شعار امسال مراسم روز ملی بسیج اساتید «استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمرانی علوی» است، گفت: این مراسم با حضور حماسی ۳۱ هزار نفری اساتید بسیجی و با سخنرانی فرمانده کل سپاه و وزیر علوم برگزار می گردد.

وی همچنین خطاب به همسر شهید رئیسی بیان داشت: بر خود فرض و وظیفه می‌دانیم افکار، اندیشه، مکتب و مشی و مقام شهید رئیسی را به عنوان یک معلم و یک استاد در دانشگاه و یک الگو معرفی کنیم تا به عنوان الگو مکتب ایشان را به جوانان هم بتوانیم منتقل کنیم.

دکتر جمیله علم الهدی نیز ضمن تشکر از حضور و دیدار رییس بسیج اساتید گفت: انتظاری که از اساتید بسیجی دارم این است که در تبیین این فرمایش رهبر معظم انقلاب راجع به ویژگی‌های شهید رئیسی که «رئیسی جامع الاطراف» است تلاش نمایند، چرا که این تصویر هنوز ایجاد نشده است.

وی افزود: نگرش و دیدگاه ایشان مبتنی بر فقه اسلامی بوده است. ایشان حقیقتا و عمیقا به ساختار جمهوری اسلامی اعتقاد داشتند و اجرای قانون مسئله ایشان بود که بابت همین موضوع هر چند زیر بار هزینه‌های سنگینی رفتند ولیکن اعتقاد قلبی عمیقی به اجرای قانون داشتند و همه چیز را از دید فقهی نگاه می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha