جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
واحدی

حوزه/ امیر سرتیپ واحدی با تأکید بر اینکه توسعه و انتقال فناوری موجب رشد و تحول نیروی هوایی شده است، گفت: ارتباط خوب و دو طرفه بین دانشگاه‌ شهید ستاری و شرکت‌های دانش بنیان و صنایع به تحقق برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده نیروی هوایی خواهد انجامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه هوایی شهید ستاری، اظهار داشت: امروز مهمترین دغدغه‌ آموزش و پژوهش در نیروی هوایی، ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی نیروی انسانی متخصص و متعهد و دانایی ‌محور است.

وی افزود: به‌ کارگیری گسترده‌ فناوری‌ به‌روز و جدید در فرایند آموزش و پژوهش، همزمان با تحول در رویکردهای آموزشی در نهاجا، زمینه‌ شکل ‌گیری آموزش‌های هوشمند ‌را فراهم آورده که پیش نیاز ورود به علوم دانش‌ بنیان است.

امیر واحدی تأکید کرد: برای نیل به این هدف، نیاز به همتی مضاعف است که از جمله عوامل اصلی آن می‌توان به تغییر نگرش در شیوه‌ آموزش ‌و پژوهش و رفتن به سوی علوم و فنون جدید در این زمینه اشاره کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، تأکید کرد: ثبت و مستند سازی آموخته‌های بازنشستگان و پیشکسوتان، موجب انتقال دانش، تخصص و توانمندی‌های این افراد به دانشجویان می‌شود.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از تجارب ارزشمند پیشکسوتان به‌خصوص در انتقال تجربه دفاع مقدس و در عرصه‌ها و تخصص‌های گوناگون، بی‌شک موجب ارتقای دانش تخصصی و فرهنگی کارکنان جوان و کسب دستاوردهای گرانقدر برای بهره‌مندی در مواقع مورد نیاز خواهد شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، به ارتباط بین دانشگاه و صنعت پرداخت و تصریح کرد: ارتباط خوب و دو طرفه بین دانشگاه‌ شهید ستاری و شرکت‌های دانش بنیان و صنایع، به تحقق برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده نیروی هوایی خواهد انجامید.

سرتیپ واحدی خاطرنشان کرد: دانشگاه هوایی شهید ستاری و مراکز علمی نیروی هوایی باید به توسعه برنامه‌های انتقال فناوری روی آورند که نتیجه آن، توسعه مراکز رشد فناوری و ارتباط نزدیک با پارک‌های فناوری می‌شود و در این زمینه دانشگاه‌ هوایی شهیدستاری می‌تواند نقش فعال‌تری ایفا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha