یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
آقامیری، استاندار قم

استاندار قم گفت: دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان توجه داشته باشند که وظیفه ما دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات است لذا از هیچ کاندیدا و یا جریان سیاسی حمایت نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سیدمحمد آقامیری استاندار قم امروز در جلسه قرارگاه جهاد تبیین با اشاره به اهمیت برگزاری جشن عید غدیر در استان، بیان کرد: غدیر جشن تولد شیعیان بوده لذا باید تلاش کنیم این جشن را باشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: انتخابات یک موضوع جدی است و ما به دنبال تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری هستیم.

استاندار قم گفت: به لطف خدا در انتخابات مجلس توانستیم با همکاری مردم شریف و غیور استان قم حماسه‌ای زیبا را رقم بزنیم؛ طبق آمار قم توانست رتبه اول افزایش نرخ رشد مشارکت در کشور را کسب کند.

آقامیری مطرح کرد: همه کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و احراز صلاحیت شده‌اند برای ما محترم و عزیز هستند اما دستگاه‌های اجرایی توجه داشته باشند هیچ کدام نباید از شخص و یا جبهه سیاسی خاصی حمایت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دعوت مردم پای صندوق‌های رای وظیفه دستگاه‌های دولتی است، عنوان کرد: ما به دنبال مشارکت حداکثری هستیم و مردم را صرفا برای حضور در انتخابات دعوت خواهیم کرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: معاندین و منافقین امروز به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی هستند؛ هدف آن ها این است امید را از مردم گرفته و یاس در دل آن‌ها بکارند، لذا ما موظف هستیم با جهاد تبیین و امیدآفرینی مانع نقشه‌های شوم آنان شویم.

آقامیری یادآور شد: مدیران ارشد استان توجه داشته باشند که می‎بایست این روزها تلاش خود را نسبت به قبل مضاعف کرده و با حضور میان مردم به حل مشکلات آنان بپردازند. برخی مشکلاتی در روستاها و شهرستان‌های ما وجود دارد که با یک بار حضور مدیر استان می‌توان آن را برطرف کرد.

ائمه جماعات مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنند

استاندار قم همچنین شب گذشته در دیدار  ائمه جماعات مساجد در مسجد امیر المؤمنین(ع) خیابان دور شهر با اشاره به اینکه حضور در مساجد با هدف آشنایی با مشکلات محلات و حل آنها است، گفت: این دیدارها برای شناسایی مسائل و مشکلات محلات صورت می‌گیرد تا شکاف موجود بین محلات مختلف شهر رفع شود و بهترین خدمات به مردم شهر قم ارائه شود. 

وی مسائل فرهنگی را جز اولویت‌های کاری خود در استان عنوان کرد و افزود: برای کمک به مسائل فرهنگی باید در فضایی آرام و تدریجی اقدام کرد. 

استاندار گفت: در زمینه سیما و منظر شهری و دیگر محتوای فرهنگی نیازمند پیگیری و هم افزایی بین دستگاهی و کمک گروه‌های مردمی برای رفع مشکلات فرهنگی هستیم. 

آقامیری با اشاره به اینکه مسئولان شهرداری و شورای شهر باید برای معماری ایرانی اسلامی برنامه داشته باشند گفت: در این زمینه دستورهای لازم را به شهرداری داده ایم تا ساخت و سازها بر اساس الگوی ایرانی اسلامی اجرا شود. 

وی اضافه کرد: سعی شده است ساخت مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری و پرنیان با رعایت اصول و معماری ایرانی و اسلامی لحاظ شود. 

استاندار قم افزود: قرار است در بوستان ها، مجتمع فرهنگی و ورزشی و تفریحی ساخته شود تا بتوانند فضای لازم برای موضوعات ورزشی و فرهنگی هم در بوستان‌ها پیش بینی شود. 

آقامیری اظهار کرد: از ائمه جماعات تقاضا دارم تا کانون‌های فرهنگی مساجد را فعال کنند، چون این موضوع یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و این کانون‌ها می‌توانند در زمینه اوقات فراغت و پر کردن خلاهای فرهنگی موثر باشند. 

استاندار قم از ائمه جماعات خواست تا از ظرفیت خود استفاده کنند و با ارتباط چهره به چهره با مردم زمینه‌های حضور مردم را در پای صندوق‌های رای و افزایش مشارکت مردم فراهم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha