سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
خنداب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب گفت: قدرت روز عرفه به حدی است که می‌تواند تمام محرومین ماه مبارک رمضان را مورد رحمت خود قرار دهد، گویی خداوند تمام رحمت ماه مبارک رمضان را یک جا در عرفه جمع کرده است.

خانم گودرزی مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، با بیان اینکه یکی از روزهای پر فضیلت سال، روز عرفه است، اظهار داشت: این روز، روزی ویژه برای بخشایش گناهان و استجابت دعاست.

گودرزی افزود: قدرت روز عرفه به حدی است که می‌تواند تمام محرومین ماه مبارک رمضان را مورد رحمت خود قرار دهد، گویی خداوند متعال تمام رحمت ماه مبارک رمضان را یک جا در عرفه جمع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رحمت الهی در روز عرفه در صحرای عرفات و کربلا متمرکز است، حجاج روز نهم ذی الحجه موظفند از ظهر تا غروب در عرفات باشند و ضمن دعا و استغفار، جهت توفیقی که نصیب آنها شده برای ادای فریضه مهم حج، شاکر خداوند متعال باشند.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، گناهکارترین فرد کسی است که از عرفات برگردد و گمان کند که آمرزیده نشده.

وی درباره رحمت روز عرفه در کربلا به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد که می‌فرمایند: خداوند متعال قبل از اینکه برای اهل عرفات رحمتش را بفرستد، برای زوار امام حسین(ع) تجلی پیدا می‌کند و می‌فرماید: ای بنده من از من حاجت بخواه تا برآورده کنم.

گودرزی اظهار کرد: زوار امام حسین(ع) برای خداوند عزیزترند از کسانی که در عرفات هستند، چون کامل‌ترین مظهر الله، ولی است، الله بدون ولی و الله بدون مظهر قابل شناسایی نیست.

وی ابراز کرد: بین زوار امام حسین(ع) کسی حسینی‌تر است که مهدوی باشد، ما باید نسبت خودمان را با ولی خدا کشف کنیم تا به حقیقت برسیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha