چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام حبیبی

حوزه/ حجت‌الاسلام حبیبی با تشریح مشکلات راه‌ها، ورودی و خروجی و میدان ولیعصر شهر خمام گفت: مردم از سال ۱۳۹۵ منتظر تعریض جاده مرگ هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت‌الاسلام هادی حبیبی امام‌جمعه شهرستان خمام در گفت‌وگویی مشکلات خمام را عدیده و بعضی از آن‌ها را برجسته عنوان کرد و اظهار داشت: فرماندار و استاندار اعلام می‌کنند که حل بعضی مشکلات نیازمند تخصیص اعتبار است که یکی از این مشکلات تعریض جاده خمام به خشکبیجار است، هر چند این جاده کمتر از هشت کیلومتر است اما اینقدر خطرناک است که به جاده مرگ معروف شده است.

امام جمعه شهرستان خمام افزود: این جاده از سال ۱۳۹۵ در دست تعریض و بهسازی قرار گرفت اما به دلایل مختلف بارها متوقف و مسکوت باقی ماند، نقص ایمنی و تعریض نشدن کامل جاده باعث شده تا این محور به یکی از پر تصادف‌ترین جاده‌های گیلان تبدیل شود.

وی با با بیان اینکه پس از مطالبه جدی مردم، شاهد جدی گرفتن این بحث به وسیله اداره کل راه و شهرسازی خمام از سال ۱۳۹۵ بودیم، گفت: اداره کل راه و شهرسازی تصمیم گرفت تا ایمنی جاده را تأمین و آن را عریض کند که در فاز اول انجام پروژه به طول ۷.۸ کیلومتر با عرض نهایی ۱۳.۵ متر پیش بینی شد.

حجت‌الاسلام حبیبی یادآور شد: در سال ۱۳۹۸، ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد، اما به دلیل دریافت نشدن پیوست ماده کمیسیون ۲۳ از سوی سازمان برنامه و بودجه، اعتبار تخصیص یافته این پروژه در جای دیگر هزینه شد و اقدامی در این پروژه انجام نشد.

امام جمعه شهرستان خمام، از خبر تصویب طرح «ارتقاء راه فرعی خمام، خشکبیجار، لشت نشاء، آستانه به راه اصلی» در سال ۱۴۰۰ به وسیله رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد و ابراز کرد: این طرح درکمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی در انتقاد از کارهای پراکنده در اصلاح و تعریض این جاده، اظهار کرد: هر از گاهی یک کار کوچک در این پروژه انجام می‌شود اما دوباره کار رها می‌شود، مردم نیز بسیار معترض هستند که یکی از مشکلات جدی این است که انجام این کار به عهده راه و شهرسازی استان گیلان است.

حجت‌الاسلام حبیبی، صحبت درباره تعریض جاده را بسیار جدی دانست و تصریح کرد: در حالی که به این راحتی درباره انجام نشدن این پروژه صحبت می‌کنیم، باید بدانید که خانواده‌های بسیاری به دلیل نامساعد بودن این مسیر عزادار شده‌اند و جوانان زیادی مجبور هستند تا آخر عمر با نقص عضو زندگی کنند.

امام جمعه شهرستان خمام گفت: خیلی از توریست‌ها از اینجا رفت و آمد دارند، خمام بین دو شهر توریستی رشت و انزلی است و این کمربندی از سویی به میدان وصل می‌شود، یک میدان خیلی بزرگ که شکل و وضع بسیار نامرتب و وحشتناکی دارد که نیازمند مهندسی و پل رو گذر یا زیر گذر است، این میدان در تملک راه و شهرسازی است که هم خودش این کار را انجام نمی‌دهد و هم اینکه شهرداری به دلیل نداشتن اعتبار برای این کار، نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: درباره شورای شهر و شهرداری خمام، عمران و آبادانی و اصلاح امور در شهر نیازمند شهرداری کار بلد که مدیریت شهری را بداند و متخصص باشد هستیم، این شهر قبلاً مرکز بخش بود و هنوز در مقایسه با وضعیت پیشین پیشرفتی نداشته است، این شهر میدان و ورودی و خروجی درستی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha