چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
خبرنگار

حوزه/ در پی حملۀ هوایی نیروهای صهیونیستی به نوار غزه، یک خبرنگار دیگر فلسطینی شهید شد که شمار جان‌باختگان خبرنگار را از ماه اکتبر تاکنون، در منطقۀ محاصره شده، به ۱۵۱ نفر افزایش داد. این در حالی است که کارشناسان سازمان ملل دربارۀ تأمین امنیت خبرنگاران به صهیونیست‌ها هشدار داده بودند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، دفتر رسانه‌ای غزه، روز دوشنبه، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نیروهای اشغالگر، محمود قاسم، عکاس خبری را که برای روزنامۀ محلی فلسطین فعالیت می‌کرد به شهادت رساندند.

کارشناسان سازمان ملل پیشتر دربارۀ تعداد بسیار بالای روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته، مجروح و بازداشت شده‌اند هشدار داده بودند.

آن‌ها عنوان کردند: با کشتن کارکنان رسانه‌، نیروهای اسرائیلی به‌طور آشکار قوانین بین‌الملل را نقض می‌کنند؛ ما قتل‌، تهدید و حملات به خبرنگاران را محکوم می‌کنیم و از طرف‌های درگیر می‌خواهیم که از آن‌ها محافظت کنند.

کارشناسان سازمان ملل همچنین از نیروها و مقامات رژیم صهیونیستی خواستند تا به خبرنگاران اجازۀ ورود به غزه را بدهند و همچنین امنیت همۀ آن‌ها را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تأمین کنند.

به گفتۀ کمیتۀ حفاظت از روزنامه‌نگاران، میزان کشته‌های اهالی رسانه، در پی بمباران خاک فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، هیچ نظیری در تاریخ معاصر نداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha