پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
فلسطین

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه به زودی شاهد برچیده شدن بساط ظلم و ستم رژیم صهیونیستی خواهیم بود، گفت: بر اساس آیات قرآن تحقق وعده الهی پیروزی و حاکمیت مستضعفان بر مستکبران جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت در همایش «حج برائت و لزوم دفاع از فلسطین» که در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: زمانی که خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگو برای مسلمین معرفی می‌کند، از آیه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» استفاده نموده، چرا که در حج باید مسلمانان با هم مهربان باشند و با دشمنان خدا با شدت و عداوت برخورد کنند.

وی اضافه کرد: برائت از کفار و ظالمان امری حتمی است! و بر اساس آیه «قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ». حج زمانی می‌تواند ابراهیمی و الگو باشد که به گونه‌ای که خداوند به حضرت ابراهیم بیان نموده پیاده شود و همچنین طبق آیه شریفه «وَبَدا بَینَنا وَبَینَکُمُ العَداوَةُ وَالبَغضاءُ» می‌بایست عداوت و دشمنی نسبت به دشمنان اسلام و مسلمانان در حج پُر رنگ شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با استناد به آیه «إِنَّ الشیطان لَکُمْا عَدُوٌّ مُبین» شیطان را ‌شامل انس و جن معرفی کرد و افزود: با شیطان انس باید دشمنی کنیم، همان‌طور که خداوند در قرآن فرموده است: «أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ»، امروز، دشمنی با شیطان؛ دشمنی با اسرائیل و طرفداری از مردم مظلوم فلسطین است و این راهی است که سبب خواهد شد، مسلمانان خط را گم نکنند.

وی با اشاره به آیه «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ»، تحقق وعده الهی را حاکمیت و پیروزی مستضعفان بر مستکبران دانست و گفت: با پیدایش انقلاب اسلامی نام فلسطین زنده شد و به زودی بساط ظلم و ستم رژیم صهیونیستی در این سرزمین برچیده می‌شود، و این‌ها همه برگرفته از انقلاب اسلامی است.

غازی حنینه رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری معاون بین الملل حوزه‌های علمیه، شیخ حسین قاسم رئیس شورای علمایی فلسطین، شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، شیخ احمد رضا امام جمعه و خطیب محکمه العلیای بنگلادش، حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد معاون استاندار خراسان رضوی، ماموستا خسرو کردی استاد حوزه علمیه، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، دکتر عاهد ابوالعطا دبیر بنیاد فلسطین کشور اندونزی، دکتر جمیله شطیطه حقوقدان و استاد دانشگاه الجزایر، آخوند بهمن خلیقی استاد حوزه، دکتر محی الدین غنیم رئیس شبکه الشرق الاوسط اردن و شیخ محمد درویش استاد حوزه از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

شایان ذکر است، این همایش مجازی با مشارکت مدیریت روابط ملی و بین‌الملل حوزه علمیه خراسان و همکاری مجمع جهانی قادمون، مجمع جهانی بیداری اسلامی و معاونت بین‌الملل حوزه‌های با حضور ۴ هزار نفر شرکت‌کننده برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha